Jeg har ikke fået mens eller udflåd, men alle andre har
Hej girltalk.
Jeg er en pige på 13 år.
Mit problem er at jeg ikke har fået mens eller udflåd og jeg har skrevet med nogen
Om det før men det hjælper ikke rigtig…
Som sagt har jeg ikke mens eller udflåd og jeg kender vild mange som har det:(
(Mindst en af delene)
Og alle er bare sådan “ej jeg har udflåd og det er brunt jeg får nok snart mens”
Og “jeg tror ALLE har udflåd!”
Og det er bare sådan umm jeg hvad med mig???
Kh Luna…

GirlTalks svar
Kære Luna,
Tusind tak fordi du skriver herind, hvor er det sejt af dig! <3 Jeg tænker, at der er så mange andre piger som kan genkende det du står i, så det er så dejligt, at du vil dele med os <3
Hvor er det fedt, at du har haft nysgerrigheden til at undersøge, hvad der mon kunne være ved at ske i din krop - det er altid lidt af en rejse at udforske ens egen krop <3
Som det første vil jeg gerne pointere, hvor mega vigtigt det er at huske, at i din alder, og mange år frem, så udvikler kroppen sig konstant og over flere år - så intet er mere normalt end andet <3
Jeg kan virkelig godt forstå, at du sidder tilbage med en følelse og tanke af "hvad med mig?" - det må føles lidt svært at sidde tilbage med, hvis det føles som at være forkert <3 Men uanset om du har fået mens eller udflåd, så er du overhovedet ikke forkert, og der er ikke noget galt med dig - din krop udvikler sig i den hastighed den har brug for, og derfor kommer det, når din krop er klar <3
Jeg sidder lidt og tænker på, om der mon ikke er flere omkring dig og i din årgang, som heller ikke har fået mens eller udflåd <3 Måske der er nogle venner eller lignende, som du har mod på at snakke med om det - der kan være, at der er nogle som også har brug for én at spejle sig i <3
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, og at du finder ro i at ikke have mens eller udflåd <3
Du er altid velkommen til at skrive ind igen, hvis du får brug for os <3 Du kan både kontakte os i vores chatrådgivning eller her i brevkassen. Vi vil rigtig gerne lytte og give råd <3
Kæmpe kram, Mille <3