Og jeg føler mig så egoistisk over, at sex kommer til at få så afgørende en betydning lige pludselig
Kære Girltalk,
Jeg er en ung universitetsstuderende på 23 år. Jeg bor alene på et kollegie, og det har jeg gjort i snart 3 år. Jeg flyttede til København da jeg startede på studie i 2022, samtidig med at jeg brød med min ekskæreste igennem 5 år. Det var virkelig en svær tid for mig, men jeg lærte hurtigt at elske mit singleliv, og har længe tænkt, at jeg aldrig ville ændre det for noget.
Jeg har datet en lille smule i løbet af de 3 år jeg har boet i København. Aldrig noget seriøst, og jeg har aldrig været interesseret i noget mere seriøst. De få drenge jeg har haft datet, har bare ikke givet mig modet eller lysten til at opgive mit elskede singleliv.
Men nu har jeg mødt en rigtig rigtig sød fyr, der behandler mig så godt. Har altid haft mine fordomme om datingscenen og livet i dag, så jeg havde aldrig i mit liv forestillet mig, at jeg faktisk skulle møde en rigtig god fyr, der også bare gerne ved hvad han vil have. Han er 26 år gammel og læser en kandidat, så han er også meget moden.
Vi har været på 3 dates, og på den fjerde inviterede jeg ham hjem til mig, til mad.
Vi endte med at drikke en hel flaske rødvin til maden, og så snakkede vi ellers bare, indtil det ene ledte til det andet, og vi endte med at ligge og kysse i min seng.
Men det er her mit dilemma det opstår. For hans opførsel i sengen var lidt off, da vi nåede til den del, hvor vi faktisk skulle have sex. Alt optil da, havde han været så selvsikker i, men ligeså snart vi skulle have sex og han skulle “præstere”, så blev han på en eller anden måde usikker. Han virkede ikke til at blive helt vildt opspændt af at jeg rørte ved ham, han havde problemer med kondomerne, og måtte tage et nyt på. Han havde problemer med at få den ind i mig, og da han gjorde, så vi det kun i missionær. Jeg forstår selvfølgelig godt at man er nervøs første gang man skal være sammen med én man rigtig godt kan lide, og det var jeg da også. Men det der bekymrer mig, er at han slet ikke kom. Da jeg ville skifte stilling, så var det som om han ikke kunne mere, og han endte slet ikke med at komme. Jeg var heller ikke nået dertil, så det endte med han måtte give mig finger resten af tiden. Jeg spurgte ham, om der var noget han havde lyst til at skulle gøre, men han sagde at det var okay, og det også bare var virkelig dejligt at ligge og kysse, og det var som om, han slet ikke ville have jeg kælede for hans lem. Jeg havde ikke lyst til at presse ham, og jeg havde ikke lyst til at få ham til at føle sig usikker og som en “fiasko”, så jeg respekterede hans signal om, at det var det. Vi prøvede igen senere på aften, efter vi havde ligget og puttet, men det var samme historien. Han kom ikke. Resten af tiden lå vi og puttede.
Men det som jeg så tænker på nu, det er, hvordan jeg skal italesætte den aften. For på alle andre parametre var der en rigtig god aften, men jeg er bekymret for, at han slet ikke kom. Jeg har lyst til at se ham igen, men jeg må også bare erkende, at det er en vigtig del af en romantisk relation, at have den nærhed, og hvis det bliver en ting fremover, at han ikke kommer, så bliver jeg bange for hvad det betyder.
Jeg tænker også på om det kan skyldes vinen eller kondomet. Eller om han måske var en lille smule flov over, at han ikke var den største i verden.
Jeg føler måske også det er en rigtig svær ting at italesætte, når vi nu heller ikke har kendt hinanden i særlig lang tid, og jeg er bange for, hvordan han vil tage det til sig, at jeg har tænkt over det. Jeg ved heller ikke om han selv kunne finde på at italesætte det på et tidspunkt, hvilket jo ville være det rareste, hvis han selv anerkendte overfor mig, at han godt vidste det selv.
Jeg synes det er rigtig svært, for på alle andre parametre, så er han bare den perfekte fyr. Og jeg føler mig så egoistisk over, at sex kommer til at få så afgørende en betydning lige pludselig.
Jeg håber I kan hjælpe mig med at se dilemmaet fra flere vinkler eller give mig et bud på, hvad der er bedst at gøre. Tak!
Kærlig hilsen en nyforelsket pige.

GirlTalks svar
Kære dig❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Først og fremmest vil jeg gerne sige hvor lyder det rart at du har nydt dit singleliv, men nu også fundet en sød fyr. Hvis du stadig har lyst til at se ham så skal du helt klart holde fast i den tanke. Og prøve at løse problemet omkring det seksuelle. Når der opstår et problem i en relation, er det altid godt at se på det som, at det er jer mod problemet, og ikke jer mod hinanden.
Det bedste er helt klart at tage en snak, selvom det kan være svært. Men i stedet for at gå ind i den med "hvad skete der endelige på vores date?" eller lignede, kan du åbne snakken omkring hvilke seksuelle lyster, turn ons/offs, evt. kinks og fetishes i hver især har. Og på den måde finder I sammen ud af hvad den anden godt kan lide i sengen, og så kan det være I sammen kan finde en måde at have god sex på. Det at tage en snak omkring hvad man seksuelt godt kan lide, er ikke kun en god måde at lære hinanden godt at kende på, men også sig selv. Hvis ikke du er vant til at snakke med nogen omkring sex, kan det virke grænseoverskridende først, men når man ved hvad ens partner kan lide og ikke kan lide, kan man også få en følelse af mere tryghed og nærhed. Og det at have sex kan føles mindre som om man skal præstere, og mere afslappende.
Det er slet ikke egoistisk, og du har helt lov til at prioritere at have et godt sexliv, det er helt normalt og legitimt at synes det er en vigtig del af en romantisk relation. Derfor er det også en god ide at snakke omkring jeres præferencer, så I sammen kan finde et fælles stå punkt når det kommer til sex. Kompromiser og kommunikation er en stor del af det at have en relation til et andet menneske. Lige meget hvad så husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️