Min kæreste er lidt voldelig, mest for sjov, men så heller ikke helt alligevel
hej girltalk.
Jeg har haft en kæreste i 2 år nu, og vi har haft det relativt godt i den tid vi har været sammen. Men på det sidste har han bare været sådan lidt voldelig, mest for sjov men så heller ikke helt alligevel. fx hvis vi kommer op og slås for sjov så stopper han ikke længere imens det er sjovt og kunne godt finde på at blive ved indtil jeg græder.
Den anden dag gik han lidt amok og jeg har fået nogle mærker på halsen og på min arm. Det er første gang man har kunnet se det fysisk på mig, og det tror jeg bare gjorde så det føltes som om det er lidt mere ægte nu.
Han er altid super sød bagefter og tit så griner vi bare af det og kommer videre, selvom det gør lidt ondt i hjertet.
Jeg har også oplevet at jeg faktisk har det ret ubehageligt når han rør ved mig nogengange, sådan jeg føler mig lidt utryg, og det er heller ikke en rar følelse når det jo er min kæreste.
Nå, men jeg har prøvet at snakke med ham om det før, hvor det virker som om vi er enige og har haft en god samtale, men det ændre ikke noget på længere sigt.
Jeg har måske brug for et råd. :)

GirlTalks svar
Først og fremmest vil jeg gerne sige tusinde tak for din besked, Line. Det kræver både mod og styrke at sætte ord på noget, der føles forvirrende, sårbart og svært - og det har du gjort på en virkelig fin og ærlig måde.
Det, du beskriver, er ikke let, og det giver så god mening, at du føler både utryghed, tvivl og smerte i hjertet. <3
Du fortæller, at det oftest starter som sjov og leg, men at det er begyndt at gå over dine grænser, og at det nu er kommet dertil, hvor du får mærker på kroppen og bliver ked af det. Du nævner også, at du nogle gange føler dig utryg, når han rører ved dig. Den følelse er rigtig vigtigt. Det er mega stærkt og flot, at du mærker sådan efter, og tør tage den følelse alvorligt.
Selvom i er kærester, og han bagefter er sød, og I kan grine sammen igen, så er det stadigvæk vigtigt at huske, at fysisk kontakt aldrig bør gøre ondt - heller ikke i sjov - og slet ikke når det føles forkert for dig. Dine grænser fortjener nemlig at blive respekteret, altid.
Det er rigtig godt og stærkt af dig, at du allerede har talt med ham om det. Det viser nemlig, at du tager både dine egne grænser og jeres forhold alvorligt <3. Det lyder som om, du har gjort dig umage for at få det til at fungere mellem jer og for at sige til ham, når noget føles for voldsomt. Det giver derfor så god mening, hvis det føles frustrerende og måske lidt skuffende, at han ikke har ændret adfærd - især når samtalen ellers føltes god og tryg for dig.
Det er helt forståeligt, at du står tilbage med tvivl og utryghed - og det er så vigtigt, at du lytter til de følelser. Du er ikke forkerte og dine følelser forsøger at passe på dig <3
Mit råd til dig er: at du mærker efter hvad du har brug for - ikke hvad han synes er sjovt eller okay. Det der vægtes højst er, hvad der føles trygt og godt for dig.
Det er også helt okay at overveje, om du har lyst til at blive i et forhold, hvor du ikke føler dig tryg. Det er ikke dit ansvar, at få ham til at ændre sig - det ansvar ligger nemlig hos ham selv. Du fortjener at være sammen med en, der passer på dig og respekterer dine grænser, hele tiden! <3
Stort kram fra Cille <3