Vi har været igennem meget sammen, og vi har set hinanden vokse og ændre sig, men er nu begyndt at tænke over, om det er et kapitel, der skal afsluttes
Hej girltalk.
Jeg har været sammen med min kæreste i 2 et halvt år. Vi mødtes da jeg var 12 og er nu lige for nylig fyldt 15. De sidste par år har vi lavet alt sammen. Vi sover sammen mindst en gang om ugen, har været på ferier sammen osv.
Men vi har naturligvis også ændret os en del begge to.
Han er begyndt at tage til mange fester og får mange nye venner tit, hvilket selvfølgelig er dejligt for ham, men jeg tænker tit på om jeg stadig er god nok for ham. Vi plejede også at have en "regel" om at vi ikke måtte gå i seng når vi var sure eller kede af det, men det er noget jeg gør oftere end ikke nu.
Jeg er en meget følsom pige der tit har brug for bekræftelse, som jeg ikke får særlig meget af fra ham, selvom jeg ved han elsker mig.
Han gør sjældent mere for mig end nødvendigt (han har fx aldrig givet mig blomster selvom jeg har sagt jeg gerne ville have det). Vi skændtes tit over små, dumme ting, som jeg tror godt kunne være grundet i at jeg er så frustreret over ham.
Som sagt, mødtes vi da jeg var 12. Jeg havde aldrig haft en kæreste eller snakket ordentligt med en dreng før. Så det har været svært for mig at vide hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er.
Vi har været igennem meget sammen, og har set hinanden vokse og ændre sig, men er nu begyndt at tænke over om det er et kapitel der skal afsluttes.
På den anden side, elsker jeg ham selvfølgelig meget og kan ikke forestille mig en hverdag uden ham.
Tak fordi i ville læse mit brev.

GirlTalks svar
Hej søde Line ❤
Først vil jeg blot sige tusinde tak for, at du har valgt at dele dine tanker med os! Vi er simpelthen så taknemlige for, at vi må få muligheden for at hjælpe netop dig ❤
Hold da op, jeg bliver helt berørt på dine vegne, over det dilemma, du står i. Jeg kunne så godt forestille mig, hvor ubehageligt og frustrerende, det må være. For det første synes jeg, at det er så dejligt at høre, at du har en kæreste du elsker og er så glad for, og at I har oplevet en masse ting sammen, såsom rejser. Det lyder virkelig skønt og som om, at I også har fået lov til at leve livet og vokse sammen - det er jeg virkelig glad for at høre.
Det er helt naturligt at føle sig usikker, især når man er i en relation, der har udviklet sig så meget, og hvor både du og din kæreste har gennemgået mange forandringer. Jeg forstår godt, at det kan være svært at finde balancen, når din kæreste begynder at ændre sig, som han gør med festerne og nye venner. Det lyder som om, du savner noget mere nærhed og bekræftelse, og det er fuldstændig okay. Alle har brug for at føle sig set og værdsat, især når man har været i et forhold så længe. Du er værd at få den opmærksomhed og de små, søde gestusser, som kan gøre en stor forskel – som blomster eller bare at blive mødt med opmærksomhed, når du har brug for det.
Jeg kan også godt forstå din frustration, når det føles som om, der er en ubalance i forholdet. Når man har været sammen så længe, kan det være svært at finde ud af, hvad der er acceptabelt, og hvad man har brug for. Det er klart, at I har været igennem en masse sammen, og det er helt normalt at føle sig usikker på, om man stadig er på samme vej, især når man ændrer sig så meget som unge mennesker gør. Men selvom I har vokset og ændret jer, betyder det ikke nødvendigvis, at I ikke kan finde tilbage til hinanden, eller finde en ny vej frem sammen.
Jeg synes, det lyder som om, du allerede har gjort et skridt mod at forstå, hvad du har brug for. Det er vigtigt, at du både er opmærksom på dine egne følelser og behov og samtidig tager hensyn til hans. Måske kunne det være en god idé at tale åbent og ærligt med ham om, hvordan du har det? Det er svært at finde ud af, hvad den anden person måske ikke lægger mærke til, hvis man ikke deler det. Måske er han slet ikke opmærksom på, hvordan du føler dig, og måske kan det åbne op for en dybere forståelse og et stærkere forhold, hvis I begge deler, hvad I har brug for.
Du skal ikke føle, at du er nødt til at vælge noget hurtigt. Det er okay at give dig selv tid til at tænke og føle dig igennem det. Hvad du har sammen med ham, er værdifuldt, og at være bevidst om dine egne behov og ønsker er et skridt mod at finde ud af, hvad der er bedst for dig.
Jeg ønsker dig alt det bedste, og jeg håber, at du finder en løsning, som gør dig glad og tryg. Jeg tænker meget på dig 💕
Knus og kram fra Katrine