Lina, 13 år
8. maj 2025
Selvfølgelig har jeg da også et lille crush på ham. Okay “lille” var vel en underdrivelse
Hey Girltalk! Lige nu er jeg på skiferie, men jeg er sikkert hjemme igen, når der er kommet svar på dette brev. Jeg er på skiferie sammen med min familie og min søsters bedstevenindes familie. Veninden har en storebror der går i 8.klasse på vores skole (jeg går i 7.). Han er ret pæn, og virkelig sød, så selvfølgelig har jeg da også et lille crush på ham. Okay “lille” var vel en underdrivelse, men alligevel. Vi har flirtet lidt her i ugen, fx ved at kaste sne på hinanden, diskutere om hvem der fik lov til at hænge deres jakke det “gode” sted, og da vi skulle af en stolelift, lagde han en hånd på min lænd for at hjælpe mig op. Jeg er dog i tvivl om han har det på samme måde. Altså jeg er jo en 7. Klasse, og vi er jo ikke specielt populære oppe ved 8.klasserne. Jeg har heller ikke hans nummer eller snap, men vil gerne have det. Burde jeg adde ham på snap? Eller få hans nummer på en eller anden smooth måde?
Håber i kan hjælpe mig!
Kh en forelsket pige💗

GirlTalks svar
Kære Lina
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker med os her i brevkassen. Det er virkelig modigt og sejt af dig at skrive ind! Hos GirlTalk er der plads til det hele, og jeg vil gøre mit bedste for at give dig et svar, du kan bruge.
Det lyder som en rigtig dejlig skiferie, du har været på! Og hvor er det spændende med en sød fyr, som giver lidt sommerfugle i maven, især når man føler, at der er lidt flirt i luften.
Hvis du er kommet hjem fra ferien og stadig tænker på ham, synes jeg helt klart, du skal overveje at tage chancen og snakke med ham på skolen.
Da jeg selv gik i folkeskole, snakkede vi næsten aldrig med dem fra de andre årgange. Men når jeg ser tilbage nu, kan jeg se, at et enkelt klassetrin faktisk ikke betyder ret meget. Derfor synes jeg ikke, du skal lade dig stoppe af, at han går i 8., og du går i 7. Det er helt okay at tage kontakt alligevel.
Måske kunne du prøve at finde en naturlig måde at sige hej på? Og hvis det føles rigtigt, kan du spørge efter hans nummer eller Snap direkte i stedet for at få det fra nogle andre. Det er jo kun ved at tage kontakt, at du kan finde ud af, om han også har tænkt på dig og synes, du er sød.
Så mit råd er: spring ud i det! Og husk hvis han ikke føler det samme, så er det ikke fordi, der er noget galt med dig. Det betyder bare, at det ikke lige var det rigtige match, og det er helt okay.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og at du får taget kontakt på en måde, der føles god for dig. Du er altid velkommen til at skrive igen, enten her i brevkassen eller på vores chat, hvis du har brug for flere råd eller bare har lyst til at dele noget.
Et stort kram og varme tanker til dig
Kærlig hilsen
Kirstine ❤️