Jeg føler mig ekstremt udenfor i klassen
Kære Girltalk og alle de skønne mensker der læser dette jeg håber i alle får det bedere en dag <3
Jeg er 15 og hedder Lilly<3
Jeg har flere gange bemærked at der er blevet lavet grupper inden på Snapchat og Messenger og insta som jeg ikke er en del af i min klasse
Jeg føller mig ekstremt uden får det gør ondt at hvide at ingen tænkte på en inden de lavede gruppen alle er med i den undtagen mig 😢
Jeg kan huske at jeg altid har købt dem alle fødselsdags gaver 🎁 men når at det er min tur så får jeg ikke nogen jeg sigger selfølgelig ikke at man skal man jeg havede da håbed på det.
Hver gang jeg prøver at komme ind på pigerne så ignorager de mig bare
Og de laver aftaler lige forand mig hvor jeg ikke er inviteret og de snakker altid om hvad de har lavet forand mig og jeg prøver at spørge ind til om de vil lave noget med mig men de ligger bar lidt skævt 💔
Jeg har flere gange overvejet at skifte skole men jeg går allerede i 9 klasse på en skole midt inde i København og den koster penge og jeg vil ikke skuffe mine forældre😞
Men mine hjemme situration er ikke bedere på nogen måde mine forældre har aldrig været kærester imens jeg har været født jeg snakker med min mor denne dag i dag og min far men det er hårdt når jeg ser en familie have det godt sammen og jeg hved at derhjemme er det ikke sånden tvært imod.
Jeg håber at dette brev kunne hjelpe nogen❤️
Og så må i alle have det godt knus den meget forvirret pige Lilly på 15

GirlTalks svar
Hej Lilly 🥰
Tak for at skrive ind til Girltalk med dine tanker og følelser om din situation. Hvor er du sød og betænksom at skrive til de andre, som også kan læse dit brev!
Øv jeg er ked af at høre, at du føler dig udenfor og at du ikke føler dig velkommen hos dem i din klasse - det lyder rigtig hårdt og jeg kan godt forstå at det gør dig ked af det.
Hvad med at snakke med din/dine klasselærer? Måske de kan hjælpe med at lave et eller flere arrangementer for hele klassen, hvor I kan blive rystet sammen og der bliver skabt et fælleskab af en voksen. Og ellers mere undervisning i blandede grupper der kan bringe jer tættere sammen.
Udover det så synes jeg at du skal blive ved med at gøre dig synlig og vise interesse for gerne at ville være med. Jeg synes det er stort og sejt af dig at du er så sød at give fødselsdagsgaver, på trods af at du ikke føler at du får så meget tilbage! 💕
Hvis du har brug for at snakke mere om dette eller andre emner, så kan du altid skrive til vores chatrådgivning. Der vil vi altid sidde klar til at skrive med dig <3
Mange knus fra Sofie 💫