Jeg tror, at jeg har fået en depression
Hej,
Jeg er en 14 årig pige og jeg tror jeg har fået en depression.
Jeg har følt mig ret ked af det og nedtryk på det sidste, mere end jeg plejer. Jeg har haft det ret dårligt så jeg har ikke rigtig kunne spise så meget og det har jeg fået det dårligere af.
Men nogen gange har jeg det meget godt når jeg hygger mig med min familie eller med venner.
Jeg tror det hele startede for nogen måneder siden da mine daværende bedste venner begyndt at ignorerer mig og så endte de med at droppe mig.
Jeg har også snakket med min mor omkring det men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige til hende at jeg tror jeg har en depression.
Jeg har prøvet at tage nogle test online og de siger alle sammen at jeg har en depression.(jeg ved at de ikke er 100% rigtige)
Jeg håber i kan hjælpe mig.<3

GirlTalks svar
Kære dig <3
Hvor er det sejt, at du har mod på at skrive herind! Vi er meget beæret over at få lov til at lytte til dig og komme med et råd eller to <3
Hvor er jeg så ked af at høre det du går igennem, det fortjener du slet ikke <3 Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et kæmpe kram <3
Som du selv skriver, så er online-test ofte ikke særlig akkurate, fordi alt er afhængig af person og omstændigheder, men jeg kan virkelig godt forstå, at du har haft brug for at tage dem alligevel <3 Det må være så frustrerende at gå at være ked af det og nedtrykt uden helt at kunne finde hoved og hale i det <3
Jeg er super glad for at høre, at du har talt lidt med din mor - dejligt at I har sådan et bånd til hinanden <3 Det virker til, at du helt sikkert ville kunne drage fordel af at fortælle din mor om dine tanker omkring den her depression - men det ved jeg også godt kan være svært <3 Det kan gøres på så mange forskellige måder, du skal bare gøre det, som du har det bedst med. Men lidt ideer kan fx være, at snakke med hende når i kører bil, eller måske hvis I går en tur. Det kan også være mens I laver mad, eller måske du har det bedre med at sætte dig ned med hende og sige det på den måde <3 Det kan siges så simpelt som, "jeg tror, at jeg har en depression, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre" <3 Jeg tænker, og hepper på, at din mor griber dig lige der, hvor du har brug for det <3
Du skriver, at du tænker, at det stammer fra den situation med dine daværende bedste veninder, og det kan jeg virkelig godt forstå <3 Nogle af de værste hjertesorger kommer ofte fra at blive droppet af ens venner og veninder. Hvor er jeg ked af, at du har været igennem det <3 Det kan være så svært at finde ud af, og man kan give sig selv meget skyld <3 Men jeg er helt sikker på, at du er som du skal være, og at det er dem som har mistet en så god veninde - du virker så sød, at jeg tænker, at hvem vil ikke have dig i deres liv <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til bare lidt, og så håber jeg så meget, at du finder en vej ud af din ked-af-det-hed - det fortjener du så meget, dit søde søde menneske <3 Jeg sender dig så mange varme tanker <3
Hvis du får brug for os igen, så er du altid velkommen til at skrive ind igen <3 Du kan både kontakte os i vores chatrådgivning eller her i brevkassen. Vi vil rigtig gerne lytte og give råd <3
Kæmpe varme kram, Mille <3