Karla, 15 år
18. oktober 2025
Det føles ikke rart når jeg onanerer
Har prøvet at onanere mange gange men jeg føler at mit hul er for stramt til at jeg kan få min finger derind ordentligt, og hvis jeg så har min finger lidt inde, så føler jeg absolut ingenting og hvis jeg føler noget er det bare ubehag og det er ekstremt frustrerende fordi jeg ville gerne prøve ah det føles rart. Ved ikke om der er noget galt med mig?

GirlTalks svar
Kære Karla <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg er helt sikker på, at der sidder mange andre med samme tanker som dig <3 Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det er helt normalt, at onani og det at lære sin egen krop at kende kan tage tid og være forbundet med usikkerhed – især i starten! Mange oplever, at det ikke føles “som det burde”, at det gør ondt, eller at de slet ikke mærker noget rart. Det kan skyldes mange ting: nervøsitet, spændinger i kroppen, for høje forventninger, eller at man ikke helt ved, hvad man kan lide endnu - og det er helt okay! <3
Når du skriver, at det føles som om dit hul er for stramt, er det vigtigt at vide, at skeden er elastisk og kan føles spændt, især hvis man er anspændt, nervøs eller ikke helt afslappet! Det betyder ikke, at der er noget galt med dig – det er faktisk meget almindeligt!! Det kan også være, at din krop bare ikke er klar til at have noget inde i sig endnu, og det er også helt okay. Onani handler ikke nødvendigvis om at få noget ind – det kan lige så godt handle om at røre ved sig selv udenpå og finde ud af, hvad der føles rart dér! <3
Nogle ting, der måske kan hjælpe dig:
• Sørg for at være afslappet og tryg, både i kroppen og i tankerne
• Brug eventuelt glidecreme
• Gå langsomt frem – det behøver ikke føles som om du skal “opnå” noget bestemt
• Husk at du kan onanere på mange forskellige måder
Det vigtigste er, at du er tålmodig med dig selv og ikke presser noget, der ikke føles godt! Hvis det gør ondt eller føles ubehageligt, så stop – og husk, at nydelse skal komme med tryghed og ro, ikke med tvivl og pres.
Du er stadig ved at lære din krop at kende – og det er en proces, ikke noget man “burde kunne” med det samme. Der er intet galt med dig. Du er helt normal, præcis som du er <3
Jeg indsætter et par links til nogle sider som kunne være relevante for dig at læse <3 Her kan du læse generelt om onani, orgasme og om hvordan man onanerer:
Onani
Orgasme
Hvordan onanerer man
Du er altid mere end velkommen til at skrive ind igen eller tage fat i GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at snakke mere om det – eller noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3