Jeg synes det er svært med skolen
Jeg synes det er svært med skole og forskellige niveau jeg kan ikke stave men min beste ven kan godt er det underligt

GirlTalks svar
Kære Kalua
Tak fordi du har valgt at række ud og dele dine tanker her i vores brevkasse <3 Det er utrolig modigt af dig, at åbne op omkring dine tanker. Her i brevkassen, Pigetanker, og hos Girltalk kan man skrive om alt – både det svære, det sårbare og det, man måske ikke har sagt højt før. Jeg vil gøre mit bedste for at give dig det svar, du søger, og forhåbentlig gøre tingene lidt lettere at navigere i.
Alle lærer og udvikler sig i forskelligt tempo, og det betyder ikke, at du er dårligere eller mindre klog, bare fordi du har svært ved at stave, mens du føler din ven har det anerledes. Vi har alle forskellige styrker og udfordringer, og det, du kæmper med, er måske noget, din ven har nemt ved, men omvendt har du helt sikkert evner eller kvaliteter, som din ven synes er mega svære. Det kan være, du er god til at forstå andre mennesker, tænke kreativt, finde løsninger, skabe ro omkring dig eller noget helt andet. Styrker kommer i mange former, og de er ikke altid dem, der bliver målt i skolen, desværre ..
At du har svært ved at stave, betyder heller ikke, at du ikke kan klare skolen. Men det kan måske være, at du har brug for lidt mere støtte eller en anden måde at lære på, og det er helt okay. Mange har det sådan, også selvom det ikke altid er noget, man taler højt om.
Hvis du føler, det fylder meget eller gør dig ked af det, kunne du måske sige det til en lærer eller dine forældre. De kan hjælpe dig med at få den støtte, du har brug for, det kan f.eks. være ekstra tid, hjælpemidler eller en anden forklaring, der passer bedre til dig.
At du siger det højt og stiller spørgsmål, viser faktisk, at du er modig, og at du gerne vil lære. Det er en styrke i sig selv og gør dig stærk og det kan være med til at finde din måde at lære på.
Jeg håber, mit svar kunne give dig lidt til eftertanke. Hvis du har brug for at drøfte det nærmere, og flere råd eller tale om noget andet, er du altid velkommen til at skrive ind til vores chatrådgivning hos Girltalk.
Stort kram og tanker til dig,
Hannah-Rosa <3