Burde jeg tage afstand til min ekskæreste?
Hej GirlTalk 💕
Jeg har brug for at skrive lidt ud om min ekskæreste.
Vi var sammen fra november 2023 til juli 2025, og vi slog op den 10. juli i år.
Det har været et langt og vigtigt forhold for mig, og jeg savner ham stadig virkelig meget.
Vi snapper stadig næsten hver dag, og det gør det både rart og svært på samme tid. Jeg føler mig stadig ret knyttet til ham, og nogle gange føles det som om, jeg ikke helt kan komme videre, fordi han stadig er en del af min hverdag.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre… om jeg burde tage afstand, eller om det er okay, at vi stadig har kontakt. Jeg savner ham, men jeg vil heller ikke blive ved med at såre mig selv.
Har I nogle råd til, hvordan jeg kan håndtere det her — eller hvordan jeg kan finde ro i det, når man stadig savner én så meget?
Tak fordi I læser ❤️

GirlTalks svar
Hej med dig! ❤️
Øv det lyder som en svær situation med mange blandede følelser. Jeg kan godt forstå at du synes det er svært at vide hvad du skal gøre.
Mit råd ville være at skrue gradvist ned for kontakten til kun at have kontakt en gang imellem, frem for hver dag. Som du selv skriver, gør du det bare sværere for dig selv at komme videre. På et tidspunkt skal du også have overskud, energi og kærlighed til at få dig en ny sød kæreste og det samme skal han.
Når man splitter op med en kæreste eller veninde betyder det ikke at man behøver at slette dem helt fra sit liv, men det bør også være naturligt at kontakten og behovet for hinanden er i en mindre grad end da man var kærester/veninder.
Du kan enten vælge selv at tage ansvar for at skrue ned for kontakten til ham i dit eget tempo, eller du kan dele med ham at du nu har taget det her valg for jeres begges skyld.
Jeg håber du kan bruge mit råd!
Knus Sofie 🥰