Er det mærkeligt at sove nøgen som 13 årig?
Hej pigetanker
Det kan godt være, at det lyder lidt mærkeligt, men jeg er pige på 13 år, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at sove helt nøgen. Er det mærkeligt for en pige på min alder? Og er det OK at gøre? Er også lidt nervøs for, hvad mine forældre ville sige, hvis de opdagede det. Skal man sige det til dem, hvis man gør det?
Knus

GirlTalks svar
Kære Julia,
Tusind tak fordi du skriver herind til Girltalk, når du har brug for nogle at snakke med, det er vi meget glade for <3
Det lyder overhovedet ikke mærkeligt, at du gerne vil sove helt nøgen. Det er meeeget normalt at sove nøgen, og der er ingen alder for, hvornår det er "rigtigt" eller "acceptabelt" at starte og stoppe <3 Det er faktisk meget sundt for vores kroppe at sove nøgen, blandt andet fordi underlivet bedre kan få luft, hvilket har flere fordele, samt vi sover bedre, fordi kropstemperaturen sænkes.
Det er absolut ikke et krav, at du siger til dine forældre, at du sover nøgen, men hvis du har det bedst med at sige det, så tænker jeg helt sikkert, at du bare skal gøre det <3 Det er ikke garanteret, at de opdager det, hvis du ikke siger det, og måske det også kan føles bedre bare at sige det hen ad vejen? <3 Du skal bare gøre det, du har det bedst med <3
Du er altid velkommen til at skrive ind igen, hvis du får brug for os <3 Du kan både kontakte os i vores chatrådgivning eller her i brevkassen. Vi vil rigtig gerne lytte og give råd <3
Kæmpe kram, Mille <3