Min familie synes, at jeg er dybt underlig, at jeg nu vil bade ved sengetid
Jeg er begyndt at gå i bad om aftnen lige inden jeg skal i seng i stedet for om morgnen. Så slutter jeg badet af med at tilfredsstille mig selv med bruseren. Jeg har tit en travl dag med skole og lektier og sport og venner osv. og jeg kan godt ha lidt uro i kroppen og svær ved at falde til ro om aftnen og tankerne kør. Men når jeg lige har fået en orgasme eller to falder kroppen lissom til ro og jeg kan bedre finde ro og falde i søvn. Min familie synes jeg er dybt underlig at jeg nu vil bade ved sengetid. Vi har to badeværelser og møder forskudt og der er masser af mulighed for at bade om morgnen og så være frisk til dagen siger mine forældre og min bror men jeg har det godt med bruseren og har brug for den om aftnen. Men jeg er sygt bange for at min familie gætter hvorfor jeg bader om aftnen for det må de jo ikke vide. Skal jeg lave om eller forsætte og er det overhodet normalt at bade om aftnen? Jeg har ikke spurgt mine veninder hvad de gør.

GirlTalks svar
Kære Jasmin,
Tusind tak for dit brev, det er så sejt af dig, at du har lyst og mod på at skrive ind til os <3
Som det første, så lyder det så dejligt for dig, at du har fundet en måde at finde ro efter en lang dag, og at du samtidig har lyst til at udforske dig selv <3 Der er så mange gode effekter af orgasmer, og netop det at man kan finde ro er klart en af dem <3
Jeg kan virkelig godt forstå, at du ikke vil have, at dine forældre skal finde ud af det, for det er jo en meget personlig og intim ting, som man ikke lige fortæller om til højre og venstre <3 Derfor tænker jeg også, at du er i din gode ret til ikke at fortælle dem noget om det <3
Det er meget normalt, at man gerne vil gå i bad om aftenen, fordi det passer bedre ind i ens rutine; det er lige så normalt som at gå i bad om morgenen <3 Bare fordi det fungerer bedst for dem at gå i bad om morgenen, er det jo ikke ensbetydende med, at det gør dig for, og det kan du jo eventuelt bruge som din forklaring eller at det bare er rart at koble af på den måde <3 Jeg tænker, at du bare skal holde fast i den rutine du har fået skabt, hvis du føler det fungerer bedst - den rutine er der slet ikke noget galt i <3
Jeg håber, at du får sagt lidt fra overfor dine forældre og deres prikken til dig - du skal bare gøre lige det som passer dig bedst, og ikke hvad der passer dine forældre <3
Du er altid velkommen til at skrive ind igen, hvis du får brug for os <3 Du kan både kontakte os i vores chatrådgivning eller her i brevkassen. Vi vil rigtig gerne lytte og give gode råd <3
Kæmpe kram, Mille <3