J, 13 år
8. maj 2025
Jeg har forelsket mig i en dreng, som jeg ikke kender og har kontakt til længere
Hej Girltalk.
Jeg er en pige på 13 år, der har forelsket mig i en dreng jeg ikke kender og har kontakt til længere. Jeg elsker ham og kan ikke lade vær med at tænke på ham nu. Jeg så ham i onsdags og nu kan jeg slet ikke få tankerne væk fra ham, han er en del ældre end mig for han kørte bilen, men nu har jeg nok ingen chance for at møde ham igen og sige han er sød, hvad skal jeg gøre. Hilsen J

GirlTalks svar
Kære J
Tusind tak for dit brev. Jeg synes, det er så sejt, at du tør skrive ind og dele det, du går og tumler med, og jeg er sikker på, at der er mange andre piger, der vil kunne spejle sig i det, du oplever – du er ikke alene om at have det sådan.
Hvor lyder det bare som en svær situation, og jeg kan virkeligt godt forstå, at det fylder for dig. Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at det er helt normalt at blive forelsket i nogen, man egentlig ikke kender særlig godt. Forelskelse er nemlig ikke altid noget, vi selv kan bestemme over – den kommer, når den vil, og nogle gange også i de mest uventede øjeblikke. Og selvom det kan føles forvirrende og måske lidt frustrerende, så er det helt okay at have det, som du har det.
Jeg kan faktisk virkelig godt selv genkende det, du beskriver. Da jeg var 12 år, blev jeg også mega forelsket i en dreng, jeg ikke kendte særlig godt og som gik to klasser over mig. Vi gik til teater sammen, og jeg tænkte på ham hele tiden, skrev om ham i min dagbog, og håbede, at han ville se mig på en ny måde. Men vi blev aldrig tætte, og jeg fik aldrig fortalt ham om, hvordan jeg havde det.
Selvom det gjorde ondt, lærte jeg, at forelskelser godt må være der – også selvom de ikke altid ender i noget. Og samtidigt er det så menneskeligt og okay at synes, det er svært at være i - der er jo en grund til, at der er skrevet utallige kærlighedssange om lige præcis det her.
Hvis tankerne bliver ved med at fylde, kan det være en god idé at tale med nogen om det – en veninde, en sød voksen eller måske bare skrive lidt mere om det for dig selv for eksempel i en dagbog - det hjælper i hvert fald tit for mig. Du kan også prøve at skrive et lille brev til ham, hvor du fortæller alt det, du ville ønske, du kunne sige – og så gemme det, rive det i stykker eller lægge det væk. Det kan være en måde at sige “tak for følelsen” og give dig selv lov til at give lidt slip på det igen. Nogle gange kan det i hvert fald være rart at få tankerne ud af hovedet.
Du er også altid velkommen til at tage kontakt til GirlTalks chatrådgivning eller skrive endnu et brev, hvis du har brug for at snakke mere om det, flere råd eller noget helt andet. Og hvis du har lyst, kan du også kigge på nogle af de andre pigetanker-breve på GirlTalks hjemmeside – der er mange andre piger, der har skrevet ind om forelskelse, følelser og kærlighed, og måske kunne det også hjælpe at læse deres historier.
Jeg håber i hvert fald at mit brev har hjulpet dig lidt❤️
Jeg sender dig et stort kram
Kærlig hilsen
Anna ❤️