isa daisy, 14 år
27. februar 2025
Jeg er bange for aldrig at få mit første kys og dø alene
jeg er bange for at aldrig få mit første kys og dø alene
Jeg er bange for sex.

GirlTalks svar
Kære Isa Daisy
Tak fordi du har valgt at række ud og dele dine tanker her i vores brevkasse <3 Det er utrolig modigt af dig, at åbne op. Her i brevkassen, Pigetanker, og hos Girltalk kan man skrive om alt, og ved at du vælger at dele ud kan det give andre piger modet til, at tale mere åbent, så man ikke ender med at gå med det alene. Jeg vil gøre mit bedste for at give dig det svar, du søger, og forhåbentlig gøre tingene lidt lettere at navigere i.
Jeg er ked af at høre, at du har det på denne måde, og at du har de her følelser <3 Jeg kender selv til, hvordan tanker og følelser nogle gange kan tage overhånd, og hvordan man kan blive overrumplet af dem. Det er virkelig modigt af dig at dele det så åbent, og jeg håber, at det måske gav dig en lille lettelse at få skrevet det ned og sendt afsted.
En lille tanke fra mig til dig – jeg tror helt sikkert, at du en dag vil opleve et kys, og at din frygt for at være alene måske stille og roligt vil forsvinde. Når du er klar, og du møder en person, du virkelig holder af og måske endda elsker, vil I måske finde en helt naturlig og tryg måde at være tætte på, hvor frygten langsomt slipper. Nogle gange handler det bare om, at man endnu ikke har mødt den helt rette person – den, du kan dele disse oplevelse med.
Et lille råd fra mig til dig - husk at have dig selv med i alt, hvad du gør, og lad dig ikke føle dig presset eller utryg af nogen. Vi er alle forskellige, men når man oplever noget, der føles negativt, eller noget man ikke kan se sig selv i, kan det skabe usikkerhed fremover for en. Derfor vil jeg bare sige, at det aller vigtigste er, at du altid føler dig tryg.
Jeg håber, mit svar kunne være til hjælp for dig. Hvis du har brug for at drøfte det nærmere eller ønsker flere råd, er du altid velkommen til at skrive ind til vores chatrådgivning hos Girltalk.
Stort kram og tanker til dig,
Hannah-Rosa <3