Jeg synes virkelig at det er træls, at den ting jeg er mest usikker på, er det eneste jeg ved, at jeg aldrig kommer til at kunne ændre
Hejj! Jeg er en pige på 15 år og jeg har altid været ret høj og tynd. Da jeg var til sundhedsplejersken i December, (det er februar nu), målte jeg 179,5cm. Jeg har altid været vant til at være høj, men jeg er bare begyndt at synes det er mega træls for tiden. Aldrig har jeg oplevet grimme kommentarer om min højde. Og har aldrig haft nogen til at sige noget negativt om min højde, og jeg har gået i to forskellige klasser også. Så det er overhovedet ikke andres skyld, at jeg føler mig usikker på højden. Jeg ved, at det på mange måder er en god ting, men jeg synes virkelig at det er træls, at den ting jeg er mest usikker på er det eneste jeg ved, at jeg aldrig kommer til at kunne ændre.
Jeg tror grunden til jeg er begyndt at føle mig så usikker på min højde nu, er fordi at jeg er begyndt at tænke ret meget på drenge, og jeg er så bange for at der ikke er nogle der vil have en pige der er så høj.. og så er jeg træt af, at min lærer altid skal kommentere på det. Altså, hun siger aldrig noget negativt om det, men hun skal bare altid lige pointere det. Det er SÅ irriterende. Hvad skal jeg gøre? Vil så gerne være sikker på mig selv.

GirlTalks svar
Kære I<3
Tusind tak for at skrive ind til GirlTalks brevkasse og dele dine tanker. Jeg kan sagtens forstå, at det er frustrerende at være usikker på noget ved sin krop, som man ikke kan ændre. Du er helt sikkert ikke alene om at have den følelse. Jeg er sikker på, at der er andre piger derude, som kan spejle sig i din situation, så endnu engang tak for dit mod til at åbne op omkring din usikkerhed <3
Du beskriver, hvordan din usikkerhed er forbundet med frygten for, at drenge ikke vil have en høj pige. Det giver mening, at du kan have den frygt, men sandheden er, at dit indre er langt vigtigere end dit ydre, når det gælder kærlighed og relationer. Det kan derfor være en hjælp at øve sig i at skifte fokus fra det ydre til det indre. Du har helt sikkert en masse værdifulde egenskaber, som er værd at sætte pris på. Måske det kunne hjælpe dig at skrive nogle af de ting ned?
Hvis du hviler i dig selv, vil andre kunne mærke det, og den selvsikkerhed vil helt sikkert skinne igennem og tiltrække andre. Desuden er der masser af drenge, der finder høje piger attraktive - faktisk ser mange det som en kæmpe fordel!
Du nævner også, at det er irriterende, at din lærer altid skal kommentere på og pointere din højde. Det kan jeg godt forstå, du synes. Du kan enten tage en snak med din lærer om, at du ikke synes, det er fedt, at hun kommenterer det. Ellers kan du tænke over et svar, som du kunne bruge næste gang, hun pointerer din højde. Det kunne være noget i stil med: "Tak fordi du lagde mærke til det - jeg elsker det selv," eller "Ja, og jeg ville ikke bytte det for noget". Ved at reagere roligt og selvsikkert viser du, at du ejer din højde, og det kan være en god øvelse i at minde dig selv om, at din højde er en god ting, som du også selv skriver.
Husk, at den rette person vil elske dig for den, du er - ikke for din højde. Du er præcis, som du skal være <3
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det kan hjælpe dig videre. Ellers må du altid meget gerne skrive ind til brevkassen igen eller skrive til vores chatrådgivning, hvor der også sidder nogen klar til at svare på lige præcis dit spørgsmål.
Kæmpe GirlTalk kram
Rikke