girl, 13 år
11. april 2025
Jeg har bare brug for at høre, at jeg er god nok som jeg er
Hej girl talk
Jeg har bare brug for at høre at jeg er god nok som jeg er, fordi jeg har det meget svært

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tak, fordi du skriver til os – det er så fint, at du rækker ud, lige når du har det svært. Jeg får helt lyst til at sende dig et stort, varmt kram gennem skærmen, for jeg kan godt mærke, hvor meget det betyder for dig at få lov at høre de ord: Du er god nok, præcis som du er. Det er du virkelig!
Det lyder, som om der er noget, der fylder og gør ondt lige nu, og det er helt okay, at det føles sådan. Du behøver ikke forklare mere, end du har lyst til – bare det, at du tør sige, at du har det svært, er så stærkt. Du er 13, og der kan ske så meget indeni én på den alder – både gode ting og ting, der føles tunge. Måske har du noget, der presser dig, som du har lyst til at dele en anden gang? Men lige nu vil jeg bare sige til dig: Du er værdifuld, lige som du er. Ingen kan tage det fra dig, og det er ikke noget, du skal gøre dig fortjent til – det er bare sådan, du er <3
Hvis du får brug for at snakke mere om, hvad der gør det svært, kan du altid skrive til vores chatrådgivning – der sidder nogle søde kvinder klar til at chatte med dig hver aften. Eller måske lytte til vores podcast, hvis du har lyst til at høre andre piger fortælle om, hvordan de har det. Men lige nu håber jeg, du kan tage de her ord med dig: Du er god nok, og vi er her for dig. Skriv endelig igen, hvis du får brug for det.
De kærligste hilsner, Vivi <3