Jeg blev så fuld efter en gym-fest, at jeg stipppede foran fire piger, jeg skulle sove med
Jeg har gjort noget jeg fortryder ret så meget. Var til gym-fest i fredags og varmede op med fire andre piger og aftalen var at vi alle fem skulle sove i kælderen hos en af dem efter festen for hun bor tæt på gym og så havde vi ingen transportproblemer. Vi blev allesammen ret så fulde, ja okay jeg var bankelam for jeg er ikke så vand til at drikke for jeg dyrker ret meget sport. Da vi så kom hjem til pigen vi skulle sove hos satte hun noget musik på da vi skulle i seng og ved ikke helt hvad der gik af mig men jeg begyndte og strippe. Det er altså ellers overhodet ikke mig men jeg var SÅ fuld. De andre hujede og heppede og kiggede på mig og det opildnede mig lissom så det endte med at jeg strippede helt nøgen så de så alt og jeg mener ALT og så ved du nok hvad jeg mener. Bagefter gik jeg omkuld i soveposen. Næste dag havde jeg det vildt dårligt og skulle bare hjem. Jeg er sygt flov selvom de andre piger er så søde og har sagt det var et fedt stripnummer og den ene har faktisk sagt hun blev rigtig tændt af det. Det er jeg jo glad for men jeg er også sygt pinlig for det er jo slet ikke mig og tænker de nu har et helt forkert billede af mig for normalt er jeg jo en ret stilfærdig og pæn pige. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære søde dig <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Først vil jeg sige tak for, at du deler det her – det kræver meget mod at åbne op om noget, man skammer sig over eller fortryder! Det er tydeligt, at du stadig er påvirket af situationen, og det er helt okay <3 Mange oplever at gøre ting, de ikke normalt ville gøre, når de er meget fulde, og det betyder ikke, at det definerer, hvem du er som person! <3
Det, du beskriver, lyder som en aften, hvor alkoholen tog lidt over, og hvor du havnede i en situation, du ikke helt havde kontrol over. Det er forståeligt, at du føler dig flov, men prøv at huske på, at du ikke gjorde noget med dårlige hensigter. Du var påvirket, og de andre reagerede med grin og hep, hvilket sikkert gjorde det endnu sværere at stoppe i øjeblikket.
Det kan være rigtig svært, når man oplever at være flov over noget. Men jeg synes at du skal huske på, at pigerne ikke har gjort grin med dig eller talt dårligt om dig bagefter. Det viser, at de godt kan se, at det ikke var typisk dig, og at de stadig ser dig som den, du plejer at være <3 Hvis du har det svært med tanken om, at de måske ser dig anderledes nu, kan du prøve at tage en rolig snak med dem, eller bare en af dem. Du kan f.eks. sige: “Jeg har det lidt pinligt over det, der skete den aften – det var virkelig ikke mig, og jeg håber ikke, I tænker dårligt om mig.” Ofte hjælper det at få sagt det højt, så tankerne ikke vokser inde i én <3
Du skal vide, at én aften ikke ændrer, hvem du er! Du er stadig den samme person, den sportsglade, stilfærdige pige, der bare kom til at drikke for meget og miste lidt kontrol. Det sker for mange, og det vigtigste nu er, at du passer på dig selv fremover <3
Du er altid mere end velkommen til at skrive ind igen eller tage fat i GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at snakke mere om det – eller noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie