Nogle gange har jeg lidt dårlig samvittighed over det, for jeg tænker, at det måske er for tidligt, fordi jeg er barn endnu?
I det her uge 6 havde vi lidt om sexualitet. Men jeg syns ikk helt vi fik og vide hvornår den sådan normalt starter. Hos mig er den altså startet, ved ikk om det er for tidligt for ved jo godt jeg er barn endnu men at sexualitet er noget voksent. Når jeg kommer hjem fra skole har jeg nogen gange lidt tid inden min mor kommer hjem fra arbejde. Så sker det at jeg klær mig nøgen og ruller rundt på sengen med en pude mellem benene indtil jeg får det dejligt. Mine forældre ved ikk jeg gør det. Ved heller ikk om mine veninder gør det, tør ikk spørre dem. Nogen gange har jeg lidt dårlig samvitighed over det for tænker det måske er for tidligt fordi jeg er barn endnu? Er det normalt nok?

GirlTalks svar
Kære Eva,
Mange tak for dit brev <3 Hvor er det sejt af dig, at du har lyst til at skrive herind, når du er i tvivl om noget - vi er glad for, at vi må være her for dig <3 Hvor lyder det dejligt, at I har lært lidt mere om seksualitet, jeg håber, at det var en god oplevelse, selvom den efterladte lidt spørgsmål <3
Generelt er seksualitet jo en meget individuel ting, og derfor kan det variere rigtig meget, hvornår man får interessen og lysten til at udforske det <3 Derfor er der ikke noget som er mere normalt end andet, eller som er decideret unormalt - der er ingen facit for, hvornår man "skal" starte eller en minimum alder - så længe man har lyst til det og har det godt med det, så er det ikke mere tænkning værd <3
Du skriver, at du ikke tør at spørge eller snakke med dine veninder om det - og det kan jeg godt forstå, for det kan virkelig være lidt for sårbart at snakke om, når det er så intimt <3 Men jeg sidder og tænker, at hvis nu du, på et tidspunkt, får modet og lysten til at snakke om det, så kunne det starte med et så simpelt spørgsmål som, hvad de tænkte om det I lærte i uge 6 <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget og, at du får lidt ro i kroppen <3
Du er altid velkommen til at skrive ind igen <3 Du kan både kontakte os i vores chatrådgivning eller her i brevkassen. Vi vil rigtig gerne lytte og give gode råd <3
Kæmpe kram, Mille <3