Esther, 12 år
9. oktober 2024
Men hun sagde, at hun aldrig har rørt ved sig selv, og jeg kunne mærke, at hun forstod mig ikke rigtig
Jeg er ved og komme i det her pupertet-noget så jeg har lige prøvet at onanerer for første gang. Jeg havde hørt ret meget om det og tænkte jeg villeprøve det. Så da jeg havde noget tid alene klædte jeg mig nøgen selv om det var sol udenfor og jeg var ret flov ved det. Jeg lå så på sengen og rørte ved mig og og klemte om en pude og efter lang tid fik jeg det syg dejligt. Jeg kom næsten til og græde så godt gjorde det. Jeg synes det er svær og være alene med så jeg valdte at fortælle det det til min bedste veninde. Jeg håbede sådan hun havde prøvet også så vi kunne snakke om det. Men hun sagde hun aldrig har rørt ved sig selv og jeg ku mærke hun forstod mig ikke rigtig. Det nærmeste hun var kommet sagde hun, var og kigge på sig selv nøgen i spejlet og også studere hendes numse i et lille spejl for det var lidt frækt men andet ville hun ikke gørefor det synes hun var forkert. Nu fortryder jeg lidt jeg har fortalt det til hende for er bange for hun måske røber noget når hun nu ikke rigtig forstår mig og lissom tog afstand til det der med at røre sig selv. Jeg har sagt til hende det er en hemlighed. Har jegdummet mig?

GirlTalks svar
Kære Esther ❤️
Tusinde tak for at skrive ind til vores brevkasse - vi sætter meget stor pris på dit brev, og jeg vil gøre mit bedste for at være her for dig ❤️
Først og fremmest skal du vide, at du er mega sej for at skrive ind til os og dele dine tanker og oplevelser om onani. Jeg ved, at der sidder en masse andre piger, der kender til de samme følelser, som du går med lige nu. Du er ikke alene ❤️
Du skriver, at du har haft en dejlig oplevelse med onani, og det gør mig så glad at høre. Onani er en naturlig ting, som desværre ofte bliver tabubelagt. Dette er utrolig ærgerligt, da det er en god og naturlig måde at lære sin egen krop at kende. Og som du også selv skriver, så er det også bare dejligt ❤️
Samtidig med at det er en naturlig ting, så er det også en personlig ting, og det er derfor meget forskelligt hvornår, hvordan og hvor meget vi onanerer. Du må derfor ikke føle, at du er forkert, bare fordi din veninde ikke har prøvet at onanere før ❤️ Du skriver, at du har sagt til din veninde, at det er en hemmelighed, og det er jeg sikker på, at din veninde nok skal respektere. Hvis du har brug for at være helt sikker, kan du nævne det for hende en gang til.
Jeg synes faktisk, at du er mega sej for at fortælle din veninde om din oplevelse med onani! Og selvom hun ikke har prøvet det, så lyder det til, at hun også har delt nogle af sine egne oplevelse med at udforske sin krop med dig. Lige nu har hun måske svært ved at forstå dig, men du skal huske på, at det ikke gør dig eller det at onanere forkert. Og måske en dag når hun selv bliver klar til at onanere, så vil hun åbne sig op over for dig og dele sine oplevelser.
Jeg synes derfor overhovedet ikke, at du har dummet dig! Tværtimod tænker jeg, at du har taget hul på et fantastisk og spændende rum med din veninde, hvor I kan dele jeres forskellige frække og pirrende oplevelser med kroppen. Og indtil din veninde er klar til at blive en del af det rum, skal du bare nyde den dejlige følelse, du får af at onanere - den er der ingen der kan tage fra dig ❤️
Jeg håber, du kan bruge mit svar ❤️
Kram fra Isabella ❤️