Jeg kan virkelig godt lide min ekskæreste. Hvad skal jeg gøre?
Hej jeg kan virkelig godt lide min ex det er snart et måned siden vi slo op men det var fordi han sagde at nogen fra hans hold af de hade set mig med en anden dreng men jeg har slet ik været samme med andre jeg har ikk ander drenge venner og vi hade også lige stået og krammede. Jeg ved ikk hvad jeg skal gøre nu er vi bare venner jeg vil gerne være igen men det ved jeg ikk om han vil han er begyndt at snakke med min veninde og de snakker hele tiden sammen ved ikk hvad jeg skal gøre please hjælp

GirlTalks svar
Hej søde Emma ❤️
Tak fordi du skriver og deler, hvordan du har det. Jeg kan godt forstå, at det føles rigtig forvirrende og måske lidt trist lige nu. Det er aldrig let at have følelser for en, man har været kærester med, især når tingene sluttede på en måde, der føltes uretfærdig for dig.
Ud fra det, du skriver, lyder det til, at der måske var en misforståelse mellem dig og ham. Det kan være rigtig svært, når nogen tror noget om en, som ikke er sandt. Nogle gange kan det hjælpe at få talt sammen om det, hvis man føler sig klar til det. Du kunne måske sige noget i retning af:
"Jeg ved, vi ikke er kærester længere, men jeg vil gerne have, at du ved, at det, du hørte, ikke var rigtigt."
Jeg kan også godt forstå, at det gør dig usikker, når han nu snakker meget med din veninde. Det kan føles hårdt, især når man stadig selv har følelser for ham. Måske kan det hjælpe at tale med din veninde om, hvordan du har det – og høre, hvordan hun egentlig tænker om ham. Det kan være, hun slet ikke har følelser for ham, men bare nyder at snakke med ham. Og hvis hun har følelser for ham, kan det være godt for dig at vide, så du kan mærke efter, hvad det betyder for jeres venskab.
Det er altid svært, når både kærlighed og venskaber er blandet ind i hinanden.
Her kan det måske være hjælpsomt at tænke over:
-
Hvordan ville jeg have det, hvis de blev tættere?
-
Hvordan ville jeg have det, hvis vi prøvede at blive kærester igen?
-
Og hvad føles vigtigst for mig lige nu – mit venskab eller forholdet til min eks?
Uanset hvad du vælger, så er dine følelser helt okay, og det er ikke forkert at savne nogen, man har været glad for. Husk, at du er værdifuld og fortjener at være sammen med mennesker, der stoler på dig og tror på det, du siger.
Kæmpe kram,
Danni @ GirlTalk 💕