Emilie, 11 år
25. juli 2025
Jeg får det dårligt når jeg skal klæde om sammen med andre
Jeg for det dårligt når jeg skal omklæde sammen med andre. Når jeg skal omklæde sammen med andre piger/ kvinder for jeg det virkligt dårligt fordi at når jeg står der forand de andre så bliver jeg usikker på min krop. Jeg hved ikke hvorfår jeg bliver bare usikker. Freksempel til idræt i skolen så når vi skal omklæde for jeg det dårligt og går ikke i bad. Jeg prøver at skynde mig så meget med at tage mig normale tøj på så de andre ikke ligger mærke til det. Hvis de ser det kan de godt finde på at sige det til vores lære og så siger vores lære at man skal gå i bad men jeg har ikke lyst. Når vi er færdige med idræt føler jeg mig helt lettet men også lidt skuffet over at jeg ikke bare går i bad sammen med de andre🩷🩷

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tusind tak, fordi du skriver ind til vores brevkasse. Jeg vil starte med at sige, at det er mega sejt, at du rækker ud og fortæller, hvordan du har det. Tak for det <3
Det lyder ikke særligt rart at have det sådan, når man er til idræt, og jeg er virkelig ked af, at du skal have det sådan. Jeg tror, der er mange, der kan genkende følelsen af at stå i omklædningen og synes, det er ubehageligt at skulle klæde om og gå i bad foran de andre – det er helt normalt, og der er rigtig mange, der har det på samme måde <3
Har du prøvet at tale med en voksen om det? Måske din idrætslærer, klasselærer eller en forælder? Måske kunne du få lov til at klæde om et andet sted, indtil du føler dig tryg nok til at klæde om med de andre igen. Det kunne måske også hjælpe at få en voksen til at tage det op i klassen, uden at det handler om dig?
Jeg vil igen sige tak til dig for at skrive ind, og husk: Din værdi sidder ikke i, hvordan din krop ser ud, du er allerede lige præcis, som du skal være <3
Du er ikke alene, og du kan altid skrive ind til vores GirlTalk chat
Jeg ønsker dig alt det bedste og en dejlig sommer<3
Kæmpe kram fra Sigrid<3