Min veninde gør mig ofte ked af det, og giver mig en følelse af, at være udenfor
Min veninde gør tit så jeg bliver ked af det og at jeg føler mig udenfor, hver gang der er en konflikt prøver jeg at løse den men hun gør det værre og vil ikke engang løse konflikten, hvad gør jeg?😔

GirlTalks svar
Kære Emilia💕
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse, og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil prøve at besvare dit brev bedst muligt.
Det lyder som en rigtig svær situation, du står i med din veninde. Det er aldrig rart at føle sig udenfor... Du skriver, at du prøver at løse konflikterne, men at hun ikke vil være med til det, det fortæller mig, at du faktisk er meget modig og omsorgsfuld. Det er ikke alle, der tør tage ansvar i en konflikt, som du gør. Det kan du godt være stolt af ❤️
Nogle gange ændrer venskaber sig, og det kan gøre ondt, især hvis man føler, at man giver mere, end man får tilbage. Måske kan det være en idé at tage en stille snak med hende en dag, hvor I ikke er uvenner. Du kan fx. sige, hvordan du føler det, uden at lægge skylden på hende, men blot fortælle hvad der gør dig ked af det. Hvis hun stadig ikke lytter eller ikke vil være med til at få det bedre mellem jer, så er det også okay at passe på sig selv og bruge tid med andre, der får dig til at føle dig tryg og glad. Du fortjener venskaber, hvor du føler dig værdsat og inkluderet, hver gang ❤️
Jeg håber min besvarelse har givet dig lidt mere ro i maven. Ellers er du også hjertelig velkommen til at skrive til vores chatrådgivning, her sidder der unge kvinder hver aften, som hellere end gerne vil lytte og skrive med dig. Du er ikke alene, og vi vil altid gerne lytte til dig.
Kæmpe kram fra Rikke ❤️