Jeg har oplevet, at hvis en af mine veninder sidder på mit skød, bliver jeg lidt tændt af det.
Hej Girltalk:)
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte dette brev… Mig og mine veninder flirter ret tit med hinanden for sjov. Nogle gange sidder vi også på hinandens skød og sådan noget. Jeg har oplevet at hvis en af mine veninder sidder på mit skød, bliver jeg lidt tændt af det. Jeg for ligesom lyst til at gøre lidt mere? Måske røre ved dem på en seksuel måde? Det samme hvis jeg sidder på deres skød. Ved ikke om det er normalt at få sådan nogle tanker om sine veninder? Og kunne jeg være bi/lesbisk pga de tanker?
På forhånd tak!

GirlTalks svar
Kære Elizabeth ❤️
Tusind tak for dit brev til Pigetanker! Det er virkelig sejt og modigt af dig at skrive herind og dele dine tanker med os. Der er helt klart andre piger, som oplever det samme som dig, og som kan læse dit brev og blive inspireret - du er ikke alene ❤️
Det lyder spændende, at du er nysgerrig på, hvad der gør dig tændt og din seksualitet. Det er helt normalt at være nysgerrig på og udforske det, så man lærer mere om sig selv. Det lyder til, at det er noget, som betyder noget for dig, og som du tænker på i din hverdag. I puberteten og i ungdomstiden udvikler kroppen sig meget og man får mange nye tanker, som man skal forholde sig til. Afhængigt af, hvor tæt du er med dine veninder og om du føler dig tryg i det, hvordan vil du så have det med, at fortælle, at du synes, at det er hyggeligt eller dejligt, når I sidder tæt på hinanden? Det kan være, at din veninde har det på samme måde som dig. Det er vigtigt, at du mærker efter, om det føles rigtigt for dig at dele med hende.❤️
Det er helt normalt at få de tanker, du har. For nogle mennesker er tiltrækning noget, der kan ændre sig gennem hele livet, mens det for andre føles mere fast. Uanset hvad, er det noget, der ofte udvikler sig, efterhånden som vi lærer os selv bedre at kende. Fælles for de fleste er, at det er noget som udvikler sig gennem livet samtidig med, at vi lærer os selv bedre at kende. ❤️ Seksualitet er altså ikke en fast størrelse, men den påvirkes af vores personlige udvikling, vores relationer til andre og den verden, vi lever i. Derfor findes der ikke en "rigtig" eller "forkert" måde at opleve sin seksualitet på. Det vigtigste er, at det er dig selv, der bestemmer over din egen seksualitet - hvad du har lyst til, og hvad der føles rigtigt for dig. ❤️
Det er derfor svært for mig, at sige om du kan være bi/lesbisk, da seksualitet er så nuanceret og kan udvikle sig over tid. Det er helt normalt at have de spørgsmål eller tvivl omkring sin egen seksualitet, og det er helt okay ikke at have svarene på det nu ❤️
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, ellers er du altid rigtig velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgivning, hvor der sidder piger klar til at skrive om ligepræcis, hvad du har lyst til ❤️
Kram fra Maja