Men så sammenligner jeg mig jo også med dem, for jeg har jo ikke noget at vise frem, og så bliver jeg lidt ked
Jeg har tre rigtig gode veninder. Vi laver mange ting sammen, enten alle fire eller tre hvis den ene nu ikke kan. Fx sover vi af og til sammen på madrasser når vi har filmaften eller serieaften eller noget. Det havde vi fx så her i weekenden. Der er så det i det at de andre tre er meget udviklede og har alle de rigtige former. Jeg er slet ikke udviklet og er helt flad og spinkel. Når vi så skal i seng så klæder vi os jo af og de andre kan godt lide og spankulere rundt og vise sig lidt frem med deres store runde bryster og lækre numser. Det kan jeg godt forstå og jeg kan jo godt lide og se dem nøgne. Men så sammenligner jeg mig jo også med dem for jeg har jo ikke noget og vise frem og så bliver jeg lidt ked. Jeg ville ønske jeg ku la vær og sammenligne mig med dem

GirlTalks svar
Kære dig❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Du er ikke alene med dine tanker, mange andre unge sidder med præcis det samme tanker som dig, så hvor er du sej for at skrive ind til os og tage kontakt. Jeg forstår godt det kan vække nogle knap så gode følelser i dig, når du føler dig anderledes end dine veninder. Du er i en alder hvor kroppen ændre sig meget, og dette kan påvirke ens selvværd, selvsikkerhed eller selvbillede, men det er der absolut ingen grund til. Alle kroppe er forskellige, og der er noget smukt ved alle kroppe, også din. Du kan læse mere om hvordan puberteten påvirker kroppen her. Nogle får de former som dine veninder har tidligt, andre får dem senere i livet.❤️
En generel god måde at finde ud af hvordan din krop vil udvikle dig, er at kigge på din mor, og hvis du kan så snakke med hende omkring hvornår hun fik flere former, sin første menstruation og alt det som du måske er nysgerrig på. Hvornår og hvordan ting skete for din mor, er et godt pejlemærke til hvornår og hvordan ting vil ske for dig, da meget af det handler om DNA og dine gener, som kommer fra din biologiske mor og far.
Medierne taler meget om "krops positivisme" og det kan være svært at føle sig positiv omkring noget hele tiden, et mere opnåeligt mål er begrebet "krops neutralisme", det at man føler sig neutral omkring sin krop. Man hverken elsker, og vigtigst at alt hader sin krop. Vi har et fint blogindlæg hvor du kan læse mere om kropsbilleder. Og husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Et godt råd til at kæmpe mod den generelle sammenlignings kultur vi har i dag er - hvis du skal sammenligne og ønske at bytte noget ud, skal du tage hele pakken. Du kan ikke nøjes med at sammenligne en del af jeres liv, og har du lyst til at bytte liv, inkl alt det du ikke ser med den person du sammenligner dig med? Inkl familie, deres problemer, deres mentale helbred, alt hvad de har? Når vi ændre vores perspektiv og sammenligner os på den måde, ændre vi oftest holdning omkring hvorvidt vi gerne vil have deres krop, for så at miste alle de andre fede ting vi har i vores liv.
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️