Den anonyme pige, 14 år
2. april 2025
Skal jeg lade være og bruge min push-up bh igen, eller skal jeg bare ignorere det?
Jeg har ingen planer haft her i vinterferien. Mange af dem fra skolen er på skiferie eller noget. Nogen af os der bare har sidder herhjemme har så skrevet lidt sammen og blev enige om at løbe sammen en dag hos en af pigerne og hygge lidt. Vi var en del, både piger og drenge. Jeg havde fået en ny push-up bh og havde taget den på til en nedringet top. Jeg var jo enlig bare glad for at vise jeg havde fået push-up og jeg må da indrømme at drengene kiggede sygt meget. Okay jeg har da ret store bryster og min nye bh fik dem da godt nok til at svulme godt ovenud og drengene kunne slet ikke få øjnene fra dem. Jeg tænkte jo ikke så meget over det men jeg har bagefter fået kritik af de andre piger for at vise mig frem og bare ville tage drengenes opmærksomhed og åbenbart gerne ville i lag med dem. Pigerne er vildt jalux og det havde jeg jo slet ikke forstillet mig. Skal jeg la vær og bruge min push-up bh igen eller skal jeg bare inorere det? Hvad tænker i?

GirlTalks svar
Kære dig❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Først og fremmest vil jeg gerne sige at ja opmærksomhed kan være rart, men det vigtigste er at du føler dig godt tilpas. Det er vigtigt at du har det godt i det tøj du har på, og ikke klæder dig på for opmærksomheden, hverken fyrer eller pigers opmærksomhed.
Hvis du har det behageligt og kan lide at gå med din push-up bh, så kan du sagtens have den på, så længe du føler dig tilpas. Mange mennesker vil ofte have en holdning til hvad du gør, og du kan ikke kontrollere andres tanker, følelser eller handlinger, men hvad du kan kontrollere er hvordan du takler, reagere og handler på den information du får. Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️