Jeg er så bange for at miste ham, hvis jeg fortæller ham mine følelser
Hej :)
Jeg skriver fordi jeg står i en svær situation.
Jeg har kendt denne dreng fra min klasse i 3 måneder, og er spn mega vild med ham (har aldrig kunne lide nogen så meget)
Jeg snapper med ham efter skole hvor vi endelig bare sender billeder.
Jeg skal snart skifte skole,
Er mega i tvivl om jeg skal fortælle ham jeg kan lide ham.
Vi snakker mega godt sammen i skolen og han er virkelig blevet min bedste ven, er så bange for at miste ham hvis jeg fortæller ham mine følelser,
Vi er sån mega gode venner.
Når vi holder Øjenkontakt smiler vi begge mega meget, og vi driller hele tiden hindanden.
Tanken om en kæreste og det med at holde i hånden er også et mega stort ønske, det med man har en man kan fortælle alt betyder også noget.
Hvad skal jeg gøre?
Tak for jeres tid❤️

GirlTalks svar
Kære Cs ❤️
Tusind tak for at skrive ind til GirlTalk - det er virkelig fedt at du tør og vil dele denne situation med os og andre piger ❤️
Det er jo generelt mega spændende når sådan en forelskelse blomstre. Men jeg kan også godt forstå at det er en svær situation at sidde i, når I også er så gode venner. Og i takt med at du også snart skal skifte skole, så kan jeg godt forstå at det kan føles som om at livet presser dig lidt til at gøre noget ved det.
Jeg vil gerne først understrege at du ikke har travlt! Uanset hvad der sker i dit liv, så er det vigtigt at du tager tingene i dit eget tempo. Og det er helt okay at du gør det. Jeg kan godt forstå at tanken om at have en kæreste er et virkelig stort ønske, men det er vigtigt at du husker at stoppe op og mærker, hvordan du har det. Ellers ender du med at være mere forelsket i idéen om ham og det at have en kæreste, i stedet for at være forelsket i ham som person.
Det lyder dog som om at du også rigtig godt kan lide ham. Dilemmaet om at skulle fortælle ham om dine følelser tror jeg er noget, der fylder rigtig meget i starten på alle forhold. Det er et rigtig sårbart stadie at være i og det kræver lidt at man tør tage chancen og så håbe på det bedste. Men det kræver meget at skulle være så ærlig både over for sig selv og også den man kan lide. Men usikkerheden om, hvorvidt han også godt kan lide dig, kan næsten være lige så svær at finde rundt i, som en afvisning! Og den energi du bruger på at tænke, over om han kan lide dig tilbage må fylde virkelig meget i dit liv - og måske endda også når I skriver sammen eller er sammen. Jeg tror, hvis dine følelser fylder rigtig meget uden, at du får sagt det højt til ham, så kan han måske også mærke det, hvilket også kan påvirke jeres venskab.
Uanset hvad, så kan man ikke ændre på, hvordan man har det. Det man kan ændre på, er hvordan man håndtere sine følelser. Hvis du tør kan du altid prøve at snakke med nogen af de andre fra din klasse, om de har lagt mærke til noget mellem jer? Eller prøve når I snapper sammen, så start nogle samtaler, i stedet for at det "bare" bliver billeder. På den måde kan du jo prøve at teste lidt, om der er noget der tyder på han godt kan lide dig.
Husk at du aldrig finder ud af hvad det kunne være blevet til hvis du ikke prøver. Så hvis du kan finde modet til det kan det sagtens være værd at prøve at sige det til ham. Det kunne jo være han havde det på samme måde, og han bare heller ikke tør sige det ❤️
Det er jo gode følelser du har så husk at nyd dem! Jeg håber du kan finde lidt ro i mit svar, og så håber jeg på alt det bedste til dig både med ham og på din nye skole ❤️
De kærligste hilsner og kram fra mig
Sannah ❤️