Min første gang gik ikke som planlagt
Jeg har en sød kæreste og meningen var så at vi skulle have vores første gang her i ferien. Jeg var spændt men også nervøs. Desværre gik det slet ikke. Min kæreste var sygt nervøs og da han skulle rulle kondom på var hans pik helt slap og så ku det jo ikke la sig gøre. Jeg havde lagt mig klar til at ta imod ham men det blev jo så ikke til noget. Stor fiasko! Ved ikk om jeg skal være glad eller flov over at jeg nåde at ligge klar. Nu har han jo set min åbne sprække og det var der jo ingen grund til når det ikke blev til noget. På en anden side er jeg jo så kommet over det der med at blive set for første gang og det er måske godt at komme over den forhindring? Det hele blev altså ikk til noget og vi tog tøjet på igen og jeg ved ikk om vi skal forsøge igen? Min kæreste er megapinlig over det og jeg er lidt ked af det. Vi har ikk rigtig snakket om det, det er meget svært.

GirlTalks svar
Kære C.S,
Tak fordi du skriver og deler din oplevelse. Jeg kan godt forstå, at du har mange blandede følelser lige nu - både skuffelse, forvirring og måske lidt flovhed. Det er helt normalt, når noget, man har glædet sig til og været spændt på, ikke går som planlagt.
Det, du beskriver, sker faktisk ret tit, især første gang man er sammen. For mange kan nervøsitet gøre, at kroppen ikke reagerer, som man havde håbet - og det gælder for både piger og drenge. Det betyder ikke, at noget er galt med ham eller jer. Det betyder bare, at I begge havde mange følelser og tanker i kroppen.
Du nævner, at han har set dig nøgen nu, og at det føles lidt blandet. Jeg synes, det er en super fin pointe, du selv har - at den “første gang” med at blive set faktisk er overstået, og at det måske kan gøre det lettere næste gang. Det viser også, at du er god til at finde de positive ting i en situation, selvom den ikke blev, som du håbede. Det er en super vigtig egenskab, for ting går ofte ikke som planlagt - men det betyder ikke, at det ikke bliver godt alligevel.
Hvis I har lyst til at prøve igen, kan det hjælpe at snakke om det først. Måske kan I aftale at tage presset af situationen, så det ikke handler om at “få det til at ske”, men bare om at være sammen og se, hvad der føles rart. I kan også starte med at være tætte på andre måder, uden at det nødvendigvis ender i sex. Det kan gøre jer begge mere trygge og afslappede.
Måske kan du sige noget til ham som:
"Jeg synes stadig, vi skal tage det stille og roligt og bare nyde at være sammen - så kan vi se, hvad der sker, uden at lægge pres på os selv."
Husk, at der ikke er nogen “rigtig” eller “forkert” måde at have sin første gang på. Det vigtigste er, at I begge føler jer trygge, respekterede og har lyst.
Kæmpe kram,
Danni @ GirlTalk