Carla, 18 år
31. juli 2025
Jeg har ikke haft mit første kys endnu, og jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det
Jeg har ikke haft mit første rigtige kys endnu, og ved ikke hvad jeg skal tænke om det, alle i min omgangskreds har.
Og har nogle gange svært ved at tanken om at der er noget galt med mig siden det ikke er sket endnu, eller det bare er fordi der ikke har været et rigtige momont?

GirlTalks svar
Kære Carla <3
Tusinde tak for at dele dine tanker med os! Jeg er sikker på, at du langt fra er den eneste, der går med de her følelser – og det er så vigtigt, at du sætter ord på dem <3
Jeg kan virkelig godt forstå, at du kan føle dig lidt bagud, når det handler om kys og romantik. Det fylder meget i din alder, og det kan skabe en masse tanker, når det ikke føles som om, man er "samme sted" som dem omkring én! <3
Dog vil jeg fortælle dig, at der er ingen grund til at stresse over det – for det skal nok komme, når det er det rigtige tidspunkt for dig <3 Du behøver ikke følge andres tempo, og du er ikke forkert, bare fordi det ikke er sket endnu. Vi oplever ting i forskelligt tempo, og det er helt normalt! <3
Jeg vil opfordre dig til at mærke efter om, du har du lyst til dit første kys, fordi det føles rigtigt og naturligt – eller mest fordi det føles som om, du "burde" have prøvet det? Det er så vigtigt, at det sker, fordi du har lyst og føler dig tryg, ikke fordi du sammenligner dig med andre eller føler dig bagud. Det er nemlig ikke en konkurrence – og det bedste kys er et, hvor du føler dig klar og godt tilpas! <3
Et lille råd fra mig: Gør kun det, du har det godt med, og husk at lytte til dig selv i stedet for at lade dig presse af, hvad andre gør eller siger. Det vigtigste er, at du føler dig tryg i situationen! <3
Der er absolut ikke noget galt med dig, og det skal nok komme! <3
Og husk: Du er altid mere end velkommen til at skrive ind igen eller tage fat i GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at snakke mere om det – eller noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3