Asta, 14 år
15. oktober 2025
I starten kiggede drengene bare lidt og flirtede, men nu har det taget en drejning
Hejsa girltalk ❤️
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er vild med det I gør for alle os unge - det er en fantastisk idé! Så tak for det.
Jeg har fået et arbejde her i sommerferien, som jeg er mega glad for - men det er et (eller flere) problemer ved dette job.
Mange af dem der arbejder derude er lidt ældre end mig. Måske mellem 14-25. Det er en ret stor aldersforskel - hvilket i starten ikke gjorde mig noget, fordi vi kommer alle godt ud af det med hinanden. Mega søde alle sammen.
Men mit “problem” er at mange af dem derude der er ældre end jeg. Tror at jeg er ældre, fordi jeg er så moden. (For jeg af vide) Og i starten kiggede de drenge derude bare lidt og flirtede, men nu har der taget en drejning - Der er 2 fyre specifikt. Der er mindst 10 år ældre end jeg, der er begyndt at skrive vilde ting til mig, som fx, “fuck en god røv du har dig, send mig billeder” “Hvornår bliver du 15, vil gerne knep dig i en masse stillinger” “fuck din røv i doggy, lækkert ikke” osv.
Og det er blevet lidt meget nu, i starten syntes jeg at det var lidt vildt, at de så sådan på mig, men nu er det er lidt over grænsen.
Men noget andet er at jeg synes lidt om opmærksomheden - hvilket jeg synes er forkert. Meget forkert. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. De er jo søde nok - men hvad skal jeg gøre ved det hele?
Kram Asta❤️

GirlTalks svar
Hej Asta 🥰
Tak fordi at du skriver ind til Girltalk og anvender vores brevkasse, det er vi vilde med! Også tak for dine søde ord, dem sætter vi meget pris på.
Det er ikke unormalt, at man godt kan lide at få opmærksomhed og komplimenter fra fyre og også fyre der er ældre end en selv. Det gør dig ikke forkert, at du synes om det, og heller ikke at du måske allerede har svaret på nogle af de beskeder de har sendt dig.
Men jeg kan godt høre at de lige er blevet en tand for vilde taget jeres aldersforskel i betragtning. Ansvaret ligger helt sikkert hos dem, da de er de ældste og burde vide bedre.
Mit råd ville være at du enten skrev til dem at du sætter pris på komplimenterne, men at du synes at deres beskeder er upassende taget alder og det at I er kollegaer i betragtning. Og ellers synes jeg at du skal gå til din nærmeste leder og fortælle ham/hende dette og få hjælp derfra til at få det stoppet. Så kan I forsætte den gode kollega stemning, uden at det er ubehageligt eller akavet. ❤️
Jeg håber at du kan bruge rådene og at der bliver taget hånd om dette!
Knus Sofie