Min bedste veninde har haft sex med mange flere end mig
Hej brevkasse❤️
Alle omkring mig har kærester og min bedste veninde har haft sex med virkelig mange men jeg har kun med en og føler at jeg også skal have med mange der sker bare så meget i hendes liv men når jeg prøver og lad der ske et eller andet gør det altid galt (drenge) og for at være ærlig havde jeg ik en særlig god første gang og må indrømme jeg er blevet lidt bange for det på en måde men føler ligesom jeg den eneste der har det sådan og tør ik at sige det til hende fordi så spørger hun bare ind til hvorfor jeg er bange og jeg kan bare ik få det ud af min mund om hvorfor jeg bange..
Kan i ikke hjælpe mig?

GirlTalks svar
Kære søde dig <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg er helt sikker på, at der sidder mange andre med samme tanker som dig <3 Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Du skriver, at alle omkring dig har kærester, og at din bedste veninde har haft sex med mange i forhold til dig. Jeg forstår virkelig godt, at det kan være svært, når man føler, at alle omkring en oplever en masse med kærlighed, forhold og sex, mens man selv står lidt på sidelinjen! Husk at der er intet forkert i at være, hvor du er lige nu. Der findes ikke en rigtig alder eller et rigtigt antal partnere — det vigtigste er, at det føles trygt og rigtigt for dig <3
Jeg er ked af at høre, at du ikke havde en god oplevelse med din første gang! Det giver så god mening, at du nu er lidt skræmt. Du skal vide, at de flestes første gang ikke lever op til det, man forventede - måske kan det gøre lidt ondt eller være lidt akavet. Sex handler om at lære sig selv og sin partner at kende, og du vil derfor højest sandsynligt opleve at dine oplevelser med sex bliver bedre og bedre! <3
Det er helt normalt at have brug for tid til at komme sig, før man er klar til at være så tæt på nogen igen. Du skal ikke skynde dig, og du behøver bestemt ikke prøve at indhente din veninde!! I oplever ting i jeres eget tempo, og det er helt okay, at det ser forskelligt ud <3
Du fortjener, at det føles trygt og rart, når du er sammen med nogen — og det skal nok komme, når tiden og personen er rigtig! <3
Du er altid mere end velkommen til at skrive ind igen eller tage fat i GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at snakke mere om det – eller noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3