Jeg vil gerne med til EmpowR, men jeg er bange for at blive dømt.
Så jeg vil gerne med til det der empowr, men jeg føler jeg kommer til at blive judged fordi jeg ser meget anderledes ud. Jeg har en anden baggrund og hele mit liv er jeg blevet mobbent for min hud og hvor jeg er fra. Hvordan kan jeg sikre mig at det er trygt derhenne?!
Kh anonym pige på 13 år❤️

GirlTalks svar
Kære du <3
Mange tak for dit brev - tak fordi du har lyst til at dele dine tanker. Det kræver mod at sætte ord på nogle svære følelser og oplevelser. Jeg synes du er mega stærk!
Frygten for at blive dømt er bestemt ikke en rar følelse! Særligt ikke, hvis du kender følelsen godt i forvejen. At blive mobbet kan sætte spor i os, men jeg synes du er så modig for at stå ved dig selv. Det er mega sejt!
Først og fremmest, hvor er det dejligt at høre, at du har lyst til at deltage i EmpowR! Girltalk er et fællesskab, hvor der er plads til alle. Der er plads til forskellighed – og det, der gør dig anderledes, er faktisk også noget af det, der gør dig unik og værdifuld for fællesskabet.
Du behøves ikke at være noget bestemt eller være andre end lige præcis dig - for du er faktisk god nok som du er <3
Dine oplevelser lyder rigtig svære og jeg kan godt forstå, at du gerne vil forsikre dig om, at du bliver mødt af trygge omgivelser. Jeg kan sagtens genkende følelsen af at føle sig anderledes. Det er rigtig ubehageligt, men ofte er der flere som føler det samme som dig og mig. Jeg føler mig ofte lettet efter jeg har delt noget der har føltes tungt i mig, f. eks ved at tale med nogle der måske gennemgår det samme!
Du skal vide, at Empowr har piger i alle forskellige former. Du har måske mere til fælles med dem, end du tror! Du kan komme og tale om, hvad du har på hjertet eller du kan sidde og lytte - det er fuldstændig op til dig.
Og hvis du får brug for det, kan du altid række ud til en af vores søde gruppeledere og dele, hvad du har delt med mig her. De er her for, at gøre det til en god og tryg oplevelse for dig <3 Du fortjener at være et sted, hvor du ikke skal bekymre dig om at blive dømt.
Endnu engang mange tak for at skrive dit modige brev, og du skal altid være velkommen til at skrive igen.
Stort knus fra Filippa <3