Jeg har et crush på en dreng, men han er tre år ældre end mig
Hej Girltalk jeg skriver ind fordi jeg har et crush på en dreng, men han er tre år ældre end mig.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre jeg føler mig dum og synes det er mærkeligt. Det værste af alt er at han er min træner. Men jeg synes virkelig han er sød og cute. Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kære Anonym,
Tak for dit brev ❤️
Du er overhovedet ikke dum eller mærkelig, for at gå med de følelser. Det er helt naturligt at blive vild med nogen, også selvom de er ældre end en, eller er ens træner. Tit får man også knyttet et tæt bånd med sin træner, fordi man bruger meget tid sammen og kender hinanden godt - og så kan man også blive tiltrukket af at de typisk er rigtig gode til det de underviser i, og virker mere modne end drenge på ens egen alder. Men fordi han er ældre og han er din træner, så kan der desværre hurtigt komme en skæv magtfordeling mellem jer, og det er derfor faktisk ulovligt for en træner at have et forhold til sin elev. Dette gør det dog ikke forkert at du har følelser for ham, på nogen måde!
Det kan være rigtig svært at være vild med nogen, som man ikke kan udleve det med, og derfor er jeg rigtig glad for at du skriver ind til os. Jeg vil nemlig vædde med at du ikke er den eneste der har oplevet det her - måske nogle af dine venner eller veninder har oplevet det? Jeg synes i hvert fald altid at det hjælper at lufte mine tanker til dem omkring mig, hvis jeg går rundt og er lidt usikker over noget - og tit oplever jeg at mine venner faktisk kan relatere super meget til det, jeg ellers troede, kun var noget jeg følte. Måske du kunne prøve det? ❤️
Et andet råd jeg ville give dig, ville være at prøve at flytte dit fokus lidt - det er selvfølgelig lidt svært hvis du ser ham tit, men prøv at tænk over hvad der ellers gør dig glad i hverdagen. Måske holder du af at ses med dine venner, din familie, bruge tid på andre fritidsinteresser osv. Det kan i hvert fald være et værktøj for dig, til at komme ud af dit eget hoved og flytte dit fokus hen på ting som giver dig energi og glæde i hverdagen. Og det er ikke altid nemt lige i starten - et crush kan føles som om det fylder hele ens verden, og er det eneste der betyder noget - det er meget normalt ❤️ Men med tiden tror jeg du vil opleve, at han ville fylde mindre og mindre, og du vil opdage at der findes andre drenge derude, hvor i ville have en meget mere ligeværdig relation ❤️ Jeg håber det giver mening ❤️
Al held og lykke,
Knus fra Anna