Jeg kan lide en dreng, men jeg er usikker på om han har en kæreste
Jeg føler mig som den største idiot. Der er den her dreng i min klasse som jeg virkelig godt kan lide og jeg har kunne lide ham i et stykke tid og vi har også snakket rigtig meget sammen såden lidt der og der men nu sidder jeg på bord med ham og det var jeg i starten virkelig glad for og så jeg så kom hjem og gik ind på tik tok og ville kigge på hans reposts men da jeg så kiggede på den havde han repostet en video hvor der stod at han var glad for hans kæreste og en masse andre hvor at det var såden noget med at kunne lide en pige så spurgte jeg min bedste veninde om det (hun har en gang været kæreste med ham men hun har sagt at det er fint at jeg kan lide ham) fordi hun snapper ret meget med ham og hun sagd at jeg ikke skulle tænke over det og det nok bare er en han snapper med men her den anden dag havde han en hårelastik på hans håndled og jeg tør ikke at spørge ham om han har en kæreste og jeg var bare ikke hvad jeg skal gøre!!! Mvh Alma

GirlTalks svar
Kære Alma <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg er helt sikker på, at der sidder mange andre med samme tanker som dig <3 Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Du må bestemt ikke føle dig som en idiot! Du har fået følser for en, og det er helt naturligt at blive forvirret, når tingene ikke hænger sammen. Det lyder som om, at du virkelig godt kan lide den her dreng, og at I har haft en god kontakt, så jeg forstår godt, at du blev glad, da I kom til at sidde ved samme bord! Når man kan lide nogen, begynder man automatisk at lægge mærke til alt, de gør – og så kan selv små ting, som en TikTok-repost eller en hårelastik, pludselig betyde meget mere, end de måske egentlig gør! <3
Det kan være superforvirrende, når man ser tegn, der peger i forskellige retninger. Måske har han en kæreste, måske er det bare en pige, han skriver med – det er svært at vide! Mit råd til dig vil være at spørge ham direkte. Jeg ved, at det kan føles grænseoverskridende, men jeg er sikker på, at du kan klare det <3 Det behøver ikke at være akavet - du kan forsøge at spørge ind til det helt afslappet, som f.eks.: “Haha, jeg så en TikTok du havde repostet. Har du fået en kæreste?” På den måde får du et ærligt svar, og du slipper for at gå og gætte <3
Uanset hvad han svarer, har du ikke gjort noget forkert! Du har bare fulgt dit hjerte – og det er helt okay <3 Kærlighed kan være både spændende og sårbar på samme tid, men det vigtigste er, at du passer på dig selv! Hvis han viser sig at have en kæreste, må du gerne være ked af det, men husk at du fortjener en, der er lige så vild med dig, som du er med ham <3
Jeg ønsker dig held og lykke Alma, og husk at du altid er mere end velkommen til at skrive ind igen eller tage fat i GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at snakke mere om det – eller noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3