Alberte, 16 år
10. juni 2025
Jeg er forelsket i én fra efterskolen, og han kan også godt lide mig. Men vi har kun 3 uger tilbage. Hvad gør jeg?
Hej, jeg har det lidt pinligt med at skrive det her, for jeg troede aldrig en dreng ville betyde så meget for mig.
En dreng og jeg har ku li hinanden et stykke tid og nu har vi endelig begge to indrømmet det. Men der er kun 3 uger tilbage af efterskole. Så er det der værd?
Jeg kan virkelig godt li ham men jeg ved ikke om jeg vil have et langdistance forhold efter.
Alt er så forvirrende men jeg vil bare gerne være sammen med ham

GirlTalks svar
Kære Alberte,
Tak for, at du deler dine tanker med os. Jeg kan godt forstå, at det kan føles lidt sårbart at åbne op om, at man virkelig kan lide nogen. Det er helt normalt - og det viser faktisk bare, at du tør mærke efter og stå ved dine egne følelser.
Det lyder som om, du står et lidt forvirrende sted lige nu. På den ene side er der alt det spændende og dejlige ved at have fundet én, du virkelig kan lide. På den anden side er der uvisheden om, hvad der sker, når efterskolen slutter.
Du spørger, om det er det værd, selvom der kun er tre uger tilbage. Jeg kan godt forstå, at det kan føles som en kort tid. Men måske kan det hjælpe at tænke på, hvad du har lyst til lige nu - og om det ville føles rart for dig at nyde den tid, I trods alt har sammen?
Der er ikke noget rigtigt eller forkert svar. Men nogle gange kan det være en god idé at give sig selv lov til at prøve, selvom man ikke ved, hvordan det ender.
Måske kan du spørge dig selv:
• Hvordan føles det at være sammen med ham lige nu?
• Ville du fortryde, hvis du ikke gav det en chance - eller ville det føles bedre at give slip allerede nu?
• Hvad har du mest brug for, for at kunne nyde de sidste uger uden alt for meget pres?
Du behøver ikke beslutte lige nu, om det skal blive til et langdistanceforhold bagefter. Du kan godt lade det være åbent og bare mærke, hvordan det føles at være sammen, mens I stadig går på efterskole.
Jeg håber, at du kan finde lidt ro i, at du allerede har vist mod og ærlighed - og at du ikke behøver have alle svarene på én gang. Det vigtigste er, at du gør det, der føles rigtigt for dig.
Du er altid velkommen til at skrive igen, hvis du har brug for at dele mere.
Kæmpe kram
Danni @ GirlTalk