Alba, 12 år
27. maj 2025
Jeg har et crush på en fyr fra min klasse
Jeg har et crush på en fyr fra min klasse og for noget tid siden så spurgte jeg ham om vi skulle være kærester men han sagde at han ikke kunne lide mig og han synes at jeg var mærkelig

GirlTalks svar
Hey søde Alba,
Mange tak for dit modige brev. Det du skriver lyder svært! Hvor er det dejligt, at du har lyst til at dele det med mig <3
Du skriver, at du har et crush på en fyr fra din klasse. Det vil jeg gerne forsikre dig om, er noget rigtig positivt <3 At have et crush for en person er spændende og dejligt, og det er intet at skamme sig over. Selvom det også kan føles usikkert og kan være forvirrende, er det mega normalt at have det sådan <3 Det er fuldstændig naturligt!
Du skriver, at du har spurgt ham om i skal være kærester. Det synes jeg er sindssygt modigt af dig! At stå ved, hvordan man har det og at turde at sige det til personen er sindssygt cool! Jeg håber du ved, hvor sej du er <3
Jeg lægger mærke til, at du ikke fortæller, hvordan oplevelsen påvirkede dig. Blev du ked af det? Vred? Eller tog du det måske ikke så tungt?
Når man tager en chance i at fortælle en person, at man kan lide dem, kan man ikke altid vide, hvad de svarer. Det kan gøre ondt at blive afvist, især når man har samlet mod til at vise sine følelser. Det er helt naturligt at blive ked af det, hvis nogen ikke gengælder de følelser, man har, og ovenikøbet siger noget, der kan være sårende. Det, han sagde om dig, siger langt mere om ham end om dig – og det er ikke okay at kalde nogen mærkelig på en negativ måde! <3 For du er på ingen måde mærkelig - du fulgte dit hjerte og det skal du kun være stolt af.
Det vigtigste du skal huske på er, at hans ord ikke siger noget om dig <3 Næste gang du har et crush på en fyr, håber jeg ikke du holder dig tilbage fra at følge dit hjerte.
Jeg håber mit svar kan bruges, og endnu engang tak for dit fine brev. <3 Skriv endelig igen, hvis du får brug for det!
Stort knus, Filippa <3