Victoria, 13 år
25. marts 2026
Jeg har fået en kæreste, men det føles ikke rigtigt
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre jeg har fået en kæreste men lige pludselig føles det ikke rigtigt jeg tror jeg har taget fejl af mine følelser jeg ville jo Burger være venner men jeg kan ikke sige det til ham jeg vil ikke gøre ham ked af det hvad skal jeg gøre🥺

GirlTalks svar
Kære Victoria <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg er helt sikker på, at der sidder mange med samme tanker som dig. Jeg vil gøre mit bedste for at svare på dit brev <3
Jeg kan godt forstå, at du synes, det er svært! Det er ikke en rar følelse, når man pludselig bliver i tvivl om sine følelser, især når man ved, at den anden person kan blive ked af det. Du skal vide, at det er helt normalt, at man nogle gange opdager, at følelserne ikke er, som man troede. Det betyder ikke, at du har gjort noget forkert! <3
Det vigtigste er, at du er ærlig over for ham på en rolig og respektfuld måde. Hvis du bliver i forholdet, selvom det ikke føles rigtigt, kan det ende med at gøre endnu mere ondt på ham senere!!
Du kan forklare ham, at du godt kan lide ham som person, men at du har fundet ud af, at dine følelser måske er mere venskabelige end kærlighed. Han kan godt blive ked af det, og det er helt naturligt, men det betyder ikke, at du gør noget forkert ved at sige sandheden. At være ærlig er faktisk den mest fair måde at behandle hinanden på <3
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget <3 Du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3