Min veninde synes, at min gave er mega dårlig
hej girltalk
Mig og min veninde giver hinanden gaver hver år til jul ( vi har givet hinanden de sidste 3 år)
men i år gik det ikke så godt...
fks blev hun ved med at sætte beløbet Højer op og hun er typen der elsker at købe gaver hvor jeg er stik modsat.
det er en smule pinligt men jeg er ikke så vil med at bruge mine egne penge på andre...
Men nu til det med gaven
for efter at jeg har givet min gave til hende bliver hun ved med at gå rundt med andre og sige at min gave er mega dårlig...
og at hendes bare var mega god og at hun havde bruget mega lang tid ude i byen på at finde min gave):
og ja jeg vil gerne indrøme at en ting fra min gave ikke er noget jeg har købt men noget hjemme fra mig selv ( jeg har også brugt penge på hende)
men det gør mig meget ked af det...
hun kommer også med nogle ikke så rare kommentarer
som er du sikker på at du har købt alt fra dine gave nogle af tingene er meget risede
eller som er det bare mig eller har jeg set en af tingene hjemme hos dig.
og måske skal jeg bare være ligeglad men det er bare svært...
tusind tak
pls hjælp mig
knuss

GirlTalks svar
- Vær ærlig omkring dine grænser: Måske kunne du tage en stille og rolig snak med hende og sige noget i retning af: "Jeg blev rigtig ked af det over vores gaver i år. Jeg har det faktisk ret stramt med at bruge mange penge på gaver, og jeg følte mig presset, da beløbet blev sat op. Derfor tog jeg noget med hjemmefra. Det skulle jeg have sagt til dig fra start af, men jeg blev ked af de ting, du har sagt til de andre."
- Aftal nye spilleregler: Du kan måske tænke over, om I helt skal droppe gaverne næste år? I kunne i stedet aftale at tage i biografen, bage julesmåkager, eller aftale et symbolsk, fast beløb (f.eks. 50 kr.).
Hvis du har brug for at vende det hele lidt mere, inden du snakker med hende, er du altid velkommen i GirlTalks chatrådgivning. Der sidder en masse søde piger klar til at lytte.
Husk, at det er stærkt at stå ved sine egne grænser – også når det gælder penge!
Knus og kram, Vivi <3