Min lærer kigger meget på mig
Hey Girltalkđ
Jeg er droppet ud af efterskole og gÄr nu i 10. Klasse. Jeg har det bare super utilpas med en, af mine lÊre.
Han kigger meget pÄ mig og op og ned, af min krop. Han kom over for, at hjÊlpe mig med en opgave, hvor han tog pÄ mit lÄr. Han har ogsÄ spurgt efter termins prÞverne om han mÄtte mÊrke lidt pÄ mig, for at se om jeg havde taget papir med hjem og rÞrte mig op og ned af armene. Han har ogsÄ nusset mig i hÄret en dag han stod bag mig, hvor efter han krammet mig bagfra og holdte om mig.
Jeg ved ikke om jeg overdriver eller hvem jeg skal gÄ til. Skal jeg overhovedet gÄ til nogen?
Jeg var til fest og havde drukket en aften og der snakket jeg med mine forÊldre om skolen. Det flÞj ud af mig, men fordi min mor er lÊre, fÞler jeg det er akavet jeg har sagt det. Hun siger ogsÄ hun bliver fyret hvis hun gÄr videre med det. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op.
Med venlig hilsen
Fđđđ

GirlTalks svar
KĂŠre F <3
FĂžrst vil jeg lige skrive mange gange tak, fordi du har skrevet ind her til GirlTalks brevkasse <3
Du er mega sej og modig!
Du skriver, at du har haft nogle oplevelser med dine lÊrer, som har gjort dig utilpas. Jeg forstÄr sÄ godt, at det du har oplevet har vÊret grÊnseoverskridende. Og sÄdan er der ingen som mÄ blive behandlet af deres lÊrere! Du mÄ aldrig nogensinde tvivle pÄ, om du overdriver, eller om det du har oplevet er rigtigt.
Mega sejt at du har fÄet det sagt til dine forÊldre, selvom det mÄske ikke helt var meningen! Det hjÊlper altid at sige det hÞjt til nogen <3 Ift. det du har skrevet om din mor, er det meget betÊnksomt af dig at tÊnke pÄ hende og hendes jobsituation <3 men lige hvad det her angÄr, handler det jo mest om dig <3 Selvom det kan vÊre svÊrt, er det mÄske en ide at tÊnke mest pÄ dig selv.
Hvis du har mod pÄ det, kan du overveje, om du har lyst til at tage fat i en anden lÊrer, som du stoler pÄ for at fortÊlle om, hvad der er sket <3 Ellers er det ogsÄ en mulighed at gÄ til forstanderen/rektoren pÄ din skole. Det vigtigste er hvert fald, at det er ved nogen, som giver dig en god mavefornemmelse!
Og ellers er du selvfÞlgelig altid velkommen til at skrive ind pÄ chatrÄdgivningen, hvis der er mere, som du har lyst til at vende <3
Jeg hÄber, at det hele kommer til at gÄ for dig! Og husk, du er altid god nok <3
De bedste hilsener fra Anna