Lotus-pigen, 16 år
24. april 2024
Min første gang var en håbløs oplevelse, men jeg er stolt
Jeg har heldigvis mange gode veninder og vi taler åbent om også intime ting. Vi taler om første gang, nogen har prøvet det og nogen har haft gode erfaringer og andre ikke så gode. Jeg har haft min første gang til gode men havde jo gjort mig en masse tanker og om hvordan jeg håbede det ville blive. Noget med en dreng jeg holdt rigtig meget af, noget med blomster og romantik og noget med en uforglemmelig oplevelse. Jeg havde så min første gang i fredags og det blev absolut ikke noget af det! Det var til en gym.fest og med en eller anden random fyr som jeg kun kendte kendte ganske lidt på forhånd. Men vi dansede en del sammen og var fulde og jeg må indrømme jeg var horny. Han spurgte så om vi skulle finde et roligt sted at "snakke" og vi fandt så et mikrolille toilet i en del af bygningen som ellers var spærret af den aften. Der var dårligt plads til to personer og den eneste måde vi kunne finde på var stående bagfra hvis jeg lænede mig ind over vaskekummen. Der var ikke plads til andet. Han var lisså uerfaren som mig og stod en evighed og fumlede med et kondom mens jeg stod og hang ind over vasken med bukserne nede om hælene. Totalt ydmygende og komisk! Til sidst fik han det da på og fik den da også bugseret ind og kom så stort set med det samme. Jeg nåde jo self ikke og mærke nogetsomhelst. Heldigvis heller ikke smerte. Så fik vi tøjet iorden og gik tilbage til festen. Jeg ved at når jeg fortæller det til mine veninder vil de slå ring om mig og trøste mig og sige, åh, det var vel nok synd. Men jeg gider ikke have de skal synes det er synd. Det lyder åndsvagt men jeg fortryder altså ikke! Det var godt nok modsat alt det jeg havde drømt om men jeg er faktisk stolt af det. Jeg gennemførte, jeg er ikke jomfru længer, jeg kunne rumme ham og han kom. Det er jeg stolt af selvom det jo også var en håbløs oplevelse. Jeg vil helst fortælle sandheden til mine veninder for det har de andre gjort og jeg er sygt dårligt til at lyve og pynte på historier. Så hvad skal jeg gøre? Gider heller ikke at de skal synes det er synd for mig. Og gider heller ikke tie stille med det så de skal tro jeg stadig bare er jomfru. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Lotus-pigen,
Tak for dit brev. Hvor er dejligt at høre at du har nogle gode veninder, som du kan tale om det meste med. Det er guld værd <3
I forhold til den første gang - jeg tror at langt de fleste har forestillet sig at det skulle være som i de romantiske ungdomsfilm med blomster og levende lys. Men jeg tror at det, for de fleste, er det en akavet omgang, som oven i købet måske også gør lidt ondt og ingen ved rigtig hvad man skal gøre osv.
Jeg synes at din første gang lyder rigtig fin og meget lig andre, der gør det spontant og lige i øjeblikket! Altså jeg er med på at det ikke var romantisk, men til gengæld er det da en virkelig sjov historie til dine veninder! At du skriver at deres reaktion vil være, at de synes at det er synd for dig, tror jeg mest at det handler om hvordan du fortæller historien. Jeg synes ikke at du behøver at lyve eller pynte på den - hvis du derimod fortæller den som du har skrevet her og med et smil på læben, lyder det da som en rigtig god aften! Som du selv skriver: "totalt ydmygende og komisk" - dét er da sjovt!
Hvis du føler, at du gerne vil dele din oplevelse med andre, så vær opmærksom på, at du ikke hænger fyren ud - ved for eksempel at sige, at han kom med det samme. Det lyder som en fuld og sjov oplevelse mellem jer, men det er også et intimt øjeblik med en masse usikkerhed, og det kan sagtens fortælles videre til dine veninder samtidig med, at du ikke hænger ham ud. For ham kan det jo være sårbart, hvis alle pludselig ved, at han er kommet hurtigt eller bøvlede med kondomet, når man bare gerne vil virke, som om man har styr på det hele ved sin første gang.
Til slut vil jeg bare sige, at det jeg særligt bider mærke i er, at du skriver, at du ikke fortryder din første gang - Og det er jo det allervigtigste. Nu er den overstået, og det er så fedt at du er stolt af det, og dét skal du bare udstråle. Der er intet at skamme sig over, og nu skal du bare ud at nyde din ungdom, hvilket det lyder til at du allerede gør. Kæmper power til dig! <3
Jeg håber at du kan bruge mit svar, og husk at du altid er velkommen til at kontakte os i rådgivningen her, hvis der er noget du har brug for at tale om.
Kærlig hilsen
Louise