Catrine , 18 år
28. april 2024
Er jeg bi, og hvad skal jeg gøre med mine følelser?
Hej, jeg er startet i 1g og har fået en meget tæt veninde, jeg har aldrig været så tæt med nogen som hende. Når vi laver overnatning ligger vi i ske og kysser vi altid godnat på panden. Vi skriver hele tiden sammen, og vi kan sige alt til hinanden, men jeg tror jeg er begyndt at få følelser for hende. Jeg tænker på hende hele tiden, og vil hele tiden være sammen med hende. Er jeg bi, og hvad skal jeg gøre med mine følelser?

GirlTalks svar
Kære du
Først og fremmest, mange tak for dit brev og for at du skriver herind og deler dine tanker. Jeg vil prøve at besvare det på bedste vis :) <3
Du skriver, at du har fået en ny meget tæt veninde, og at du aldrig har været så tæt med nogen som hende. Det lyder rigtig dejligt med en veninde, hvor man føler at man kan sige alt til hinanden, og man bare har lyst til at være sammen hele tiden!
Du spørger om du er biseksuel, og hvad du skal gøre med dine følelser, da du tror at du er begyndt at blive glad for hende. Hvis du har mod på det, så synes jeg, at du selv skal mærke efter hvilken seksualitet, du har, eller hvad du bliver tiltrukket af. Du skal ikke beslutte dig med det samme, men uanset om du er biseksuel, heteroseksuel eller noget helt tredje, så er det helt okay, og du er lige så meget værd uanset hvad! Men det lyder som om at du er rigtig glad for den her nye veninde, og at det er noget som fylder dine tanker meget. Det kan jeg godt forstå, så giv dig selv god tid og plads til at mærke efter!
Har du overvejet at åbne op omkring det til din veninde, og snakke med hende omkring det? Det kunne jo være, at din veninde har det på samme måde som dig, og at I måske begge går og holder jeres følelser gemt?
Jeg skriver med flere piger i rådgivningen som stiller spørgsmålstegn ved deres seksualitet og har spørgsmål såsom, "hvad er jeg til" eller "hvem er jeg til". Jeg kommer til at tænke på, hvorfor det er vigtigt om du er biseksuel eller noget andet? Man kan sagtens få følelser for en tæt veninde - og måske er du bare tiltrukket af hende? Så kan det være, at du møder en anden person senere i livet, og så er du til ham/hende. Sådan prøver jeg i hvert fald at tænke på det nogen gange. At man ikke behøver at sætte et label på sig selv, men godt bare kan være glad for forskellige mennesker. Men jeg kan også godt forstå, at det kan være rart at finde ud af hvad man er til, men hvis du ikke føler, at du er et sted, hvor du ved det endnu, så tag dig bare god tid <3
Jeg tror at det bedste råd jeg kan give dig, er at følge din mavefornemmelse og prøve at nyde den skønne relation som det lyder til at dig og din veninde har skabt.
Tak for at indvie mig i dine tanker, jeg håber at mit svar giver mening, og du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning.
Knus Isabella