Januar-pigen, 15 år
28. januar 2025
Jeg har så lige modtaget et rb fra hende. Jeg blev lidt overrasket for vi har jo ikke kendt hinanden vildt længe.
Jeg har en forholdsvis ny veninde. Vi går ikke i skole sammen. Jeg synes hun er supersød og vi klikker bare. Jeg har så lige modtaget et rb fra hende. Jeg blev lidt overrasket for vi har jo ikke kendt hinanden vildt længe. Jeg er megameget i tvivl om hvordan jeg skal reagere på det så forløbig har jeg bare skrevet tudsind tak for billedet og at det var meget smukt. Men jeg er jo meget i tvivl om hvad hun tænker ved at gøre det. Forventer hun at jeg gør gengæld? Er det bare en slags tillidserklæring? Er det en sexuel opfordring? Jeg er sygt meget i tvivl men føler også det er akavet at spørge ind til. Altså jeg synes jo hun er sød og jeg er åben overfor alt og føler mig også klar men aner jo ikke helt hvad hun sigter til. Hvordan kommer jeg vidre uden det bliver vildt pinligt?

GirlTalks svar
Kære dig❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Jeg kan godt forstå det kan være svært at vide hvad man skal gøre når man modtager billeder af den stil, særligt når man ikke forventer det. Jeg kan dsv. ikke svare på hvorfor hun sendte det, og den bedste måde at finde ud af det på, vil være at spørge hende. Du nævner selv forskellige grunde til at hun har sendt det, og det er kun hende som ved hvorfor.
Ligemeget hvad så skal du ikke sende et eller noget lignede, til nogen hvis ikke du har lyst. Det er noget du skal mærke i dig selv, om du føler dig tryg ved at sende et rb eller ej. Og hvis du ikke har lyst selvom du bliver spurgt så er det helt okay. Ingen skal skubbe til dine grænser, og hvad du er komfortable med. Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️