Skriv med os i dag 19:00 - 23:00
Paedyn, 12 år
Jeg har fået min mens efter en uge igen, er det unormalt
Hej jeg er en pige på 12 som nu har fået sin menustrasion IGEN efter en uge... det er nu for tredje gang.😑 syntes det er super nederen, men også lidt mærkeligt. Så er det unormalt...?
(Fik min mens i slut sommerferien 2025)

GirlTalks svar
Hej Paedyn <3
Tusind tak for dit brev <3 Jeg ved, at der sidder så mange piger med spørgsmål omkring mens, som dukker op på mærkelige tidspunker - så det er ret sejt af dig at skrive herind <3
Det er et rigtigt godt spørgsmål, om det er unormalt. I princippet kan det være meget normalt, fordi der kan gå rigtig lang tid, flere år endda, før ens cyklus og menstruation bliver regelmæssig. Så derfor kan det godt tænkes, at det blot er en uregelmæssig tid i din cyklus, indtil den lige finder på plads. Måske du har lidt flere hormoner i kroppen lige nu end tidligere, og derfor dukker den op lige efter hinanden. Men gud hvor kan jeg godt forstå, at det er så træls :(
Det er vigtigt for mig at sige, at jeg ikke er læge og derfor ikke er tip-top klog på alt omkring menstruationer, men blot snakker ud fra erfaring og min egen vide omkring det <3 Samtidig så kender du din krop bedst, så hvis du føler, at noget bare er mærkeligt, så vil jeg så meget anbefale dig at snakke med en af dine forældre <3
Stol på din krop og lyt til den - den og du ved bedst <3
Jeg håber, at mit svar har kunne hjælpe dig lidt <3
Husk at du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram, Girltalk <3