Skriv med os i dag 19:00 - 23:00
Liva, 15 år
Jeg er i tvivl om jeg synes ham den nye er sød, eller om jeg bare mangler noget action og savner min ex kæreste
Hej Girl talk.
Jeg går lige pt på efterskole og har lige slået op med min ex kæreste som jeg fik her på skolen.
Vi blev kærester i anden uge hvilket jeg synes er forholdsvis hurtigt. Vi havde det super godt sammen i første måned og var virkelig glade for hinanden. Vi kyssede og alt der følger med. Alt var i bund og grund godt. Jeg skulle så hjem og sove hos ham her, i efterårsferien hvor vi så havde sex. Det var helt fint intet der.
Da vi så kommer tilbage til efterskolen siger han nærmest intet til mig prøver nærmest st undgå mig. Da jeg så kommer hjem på weekend tænker jeg at slå op med ham.
Vi kommer så tilbage og nu opfører han sig som sit gamle jeg. Det fuckede med min hjerne, men vælger at holde fast. Også fordi han før i tiden sagde nogle lidt weird ting, fx sagde han at jeg skulle gøre noget mere ud af mig selv, og jeg skulle barbere mig dernede vel vidende om at jeg ikke har lyst til det.
Så jeg sagde at vi skulle holde pause. Vi kommer så til en elevfest en uge efter vi har aftalt at holde pause, og det første jeg får af vide da jeg træder ind af døren er at han hat kysset med en anden. Jeg er naiv og går hen og kysser ham to gange og tredje gang der afviser han mig. Så jeg går i sur mode hvis man kan sige det og går hen og kysser en anden.
Efter det bliver jeg bare ramt af et eller andet inde i mig og begynder at stortude. En af mine veninder trøster mig. Jeg kommer så hjem og ham som ikke er min ex som jeg kyssede skriver så til mig og spørger om jeg er okay. Og det er helt vildt sødt.
Der hvor jeg bliver i tvivl det er om jeg saynes ham den nye er sød, eller om jeg bare mangler noget action, og samtidig savner jeg jo også min ex kæreste, for han var jo egentlig også ret sød.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og jeg tror også jeg bliver lidt ked af det over at vi overhovet ikke taler sammen mere mig og min ex kæreste, vel vidne om st vi går rundt op og ned af hinanden hver dag på efterskolen.
Tror bare at jeg er ret ked af det over at noget så godt bare blev smidt på jorden så hurtigt.
Føler heller ikke jeg har nogle kærestesorger. Er det forkert?
Kærlig hilsen en pige der har lidt for meget at tænke på 🥹🥹

GirlTalks svar
Kære Liva,
Tusind tak for dit brev - det er virkelig stærkt og sejt, at du deler dine tanker midt i alt det, du står i. Jeg kan mærke, at det hele fylder meget, og det giver så god mening. Der er mange følelser i spil, og det er helt naturligt, at det kan føles rodet og svært at finde hoved og hale i.
Det lyder som om, det hele gik hurtigt mellem jer - og at du virkelig var glad for ham i starten. Når noget føles intenst og godt i begyndelsen, kan det også gøre ekstra ondt, når det ændrer sig. Og jeg får lyst til at sige: nej, det er ikke forkert, at du ikke føler dig helt knust over bruddet. Kærestesorger ser meget forskellige ud. Nogle mærker dem med det samme, andre først senere - og nogle slet ikke i den form, de havde forventet. Du reagerer helt, som du skal.
Det gør ondt at miste den tryghed og nærhed, som I havde. Særligt når I stadig ser hinanden hver dag på efterskolen. Det kan være rigtig forvirrende - især når han i perioder skifter mellem at trække sig og så igen vise interesse. Den slags adfærd kan godt få ens tanker til at køre i ring: "Hvad nu hvis...?", "Var det en fejl...?" eller "Hvad føler jeg egentlig selv?" Det er helt normalt.
Jeg synes, det er en god idé, at du overvejer, om du har brug for at tale med ham og få sat nogle ord på det, der skete. Det behøver ikke være et langt, tungt eller følelsesladet møde - nogle gange hjælper det bare at få sagt: "Skal vi ikke aftale at have en god stemning resten af året?" Det kan give lidt ro indeni og gøre hverdagen nemmere. Det er udelukkende dig, der kan svare på, om du har brug for at tale ud om tingene. Og vid at det også er helt okay, hvis du ikke føler det behov!
Samtidig virker det til, at du også er lidt nysgerrig på ham den nye, der skrev og spurgte, om du var okay. Måske er det en blanding af, at han er sød - og at det bare føles rart at blive set, når man har været ked af det. Du behøver ikke finde et klart svar lige nu. Det er helt fint bare at være i tvivl, være nysgerrig og tage tingene som de kommer.
Et lille råd kunne være at sætte dig ned og skrive ned, hvad du egentlig ønsker i en kæreste. Hvordan vil du gerne have, at din kæreste taler til dig? Hvordan skal han få dig til at føle dig? Når du har det foran dig, bliver det nogle gange lidt lettere at mærke, hvad du faktisk længes efter - og hvad der ikke føles helt rigtigt.
Du gør det så godt. Og selvom det hele føles lidt kaotisk lige nu, er du allerede godt i gang med at finde din vej.
Kæmpe kram
Danni @ GirlTalk