Jeg prøvede at forklare, at det bare var ment positivt, men hun hørte ikke rigtig efter. Hvad skal jeg gøre?
Jeg er desværre blevet lidt uvenner med en veninde. Vi var nede og bytte lidt tøj vi havde fået i julegave. Vi var så hjemme ved hende bagefter og skulle prøve noget tøj. Vi havde haft en rigtig hyglig dag. På et tidspunkt da min veninde så var i tshirt og g-streng tumlede vi lidt på hendes seng. Vi kom så til at ligge omvendt og jeg gav hende så et sugemærke på den ene balde. Det var jo bare for sjovt og så lidt et statement at vi havde haft en hyglig dag. Ja okay og så var måske lidt spændene og give. Men hun blev virklig sur og skældte mig ud og sagde hvad nu hvis hendes forældre så det, hvad skulle hun så sige? Og at nu kunne hun ikke bade til idræt og sport før det var væk osv. Jeg prøvede at forklare at det bare var ment postitvt men hun hørte ikke rigtig efter. Og der har så været lidt kold luft siden. Hvad skal jeg gøre.

GirlTalks svar
Kære S❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Jeg kan godt forstå det kan være svært når man har været i en diskussion eller er blevet uenige om noget. Men det lyder til at I er gode veninder, så jeg er sikker på at I nok skal komme over på den anden side af dette. Og måske kan I grine af oplevelsen om noget tid.
Jeg forstår godt at det kan være svært når man såre nogen og det ikke var meningen, dog kan man ikke bestemmer hvad en anden person bliver sur eller ked af det over. Derfor er det vigtigt at når man såre nogen, at sige undskyld og snakke med dem omkring hændelsen. Jeg tror det ville være godt hvis I kunne mødes og snakke ud om sugemærket. Når I snakker så forklar hende at det ikke var med vilje at gøre hende sur, og forklar hende det som du netop har skrevet i dit brev - at det blot var for sjov og at du er ked af at hun blev sur/såret over at du gjorde det. Og at du har tænkt dig at respektere hendes grænse og ikke at give hende et sugemærke igen. Når man netop snakker ud om tingene er det også vigtigt ikke at skyde skylden på den anden person, men prøve at forklare dem hvordan deres reaktion, fik en til at føle - dette gælder i alle uenigheder og ligegyldigt hvilken side af den man er på.
Det kan være svært at snakke ud omkring en situation hvor en person er blevet såret, men jeg er sikker på at I nok skal kunne få snakket ud om tingene, og blive gode veninder igen. I et godt venskab vil der være op og nedture, du kan I sådan en tid læse nogle tips vi her i GirlTalk har samlet om hvordan man beholder et stærkt, sundt og godt venskab her. Husk at lige meget hvordan jeres samtale går, så er du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️