Anonym, 12 år
28. august 2025
Jeg er så glad og spændt på at skulle gå på aften klub, men min mor tror ikke, at jeg kan holde til det
Haj Girl talk jeg er en pige på 12år og jeg går på ungdomsråd, jeg er startet i 7.klasse og nu kan jeg gå på noget der hedder aften klub.
Og jeg er så glad og spændt på at kunne være længere på klub i længere tid, men min mor tror at jeg ikke kan holde til det fordi det er sent og vi bor et stykke væk.
Og jeg føler bare ikke at jeg må særlig maget fordi hun ikke tror jeg kan holde til det .Og jeg føler bare ikke at hun vil lytte til mig, og det er mega nederen fordi jeg godt vil have tid til at møde unge og få nye venner og være ude sent Vad skal jeg gøre. ?

GirlTalks svar
Kære søde dig <3
Tusinde tak for at du skriver ind til os! Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det lyder som om, du glæder dig rigtig meget til at være med i aftenklubben – og det forstår jeg virkelig godt! Det er en fed mulighed for at møde nye venner, hænge ud og blive mere selvstændig <3
Men samtidig er det også tydeligt, at din mor bekymrer sig om dig. Det handler nok ikke om, at hun ikke vil lade dig have det sjovt, men mere om at hun er usikker på, om du kan klare at være ude sent – især når I bor langt væk fra klubben. Mange forældre viser deres kærlighed ved at passe på, og nogle gange kan det komme til at føles som om, de ikke stoler på én - men jeg er helt sikker på, at din mor vil dig det bedste! <3
Måske kunne du tage en snak med din mor, hvor du forklarer hende, hvordan du har det – at du forstår hendes bekymring, men at du også gerne vil vise hende, at du godt kan tage ansvar. Det kan måske også hjælpe, hvis du og din mor finder en tryg løsning på, hvordan du kommer hjem, så hun ved, at der ikke sker dig noget.
Det vigtigste er, at du får lov til at vokse, tage ansvar og være en del af et fællesskab – samtidig med at din mor føler sig tryg <3
Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget <3 Og husk at du altid er mere end velkommen til at skrive ind igen eller tage fat i GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at snakke mere om det – eller noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3