Mille, 16 år
18. september 2024
Jeg er begyndt at onanere, men jeg synes ikke, at det gør det store
Hej Girltalk! (håber jeg skriver det rigtigt)
Jeg er begyndt og onanere men jeg synes ikke det gør det store jeg har prøvet lidt af vært med fingere og i badet med bruseren men det sker bare ikke noget i kroppen (hvis det gir mening)
Ville høre om der mulighed for onanere på andre måder? jeg har læst artikler om det fra fx vi unge også jeres herinde
Men mit spørgsmål er er om der andre muligheder for onanere ?
Håber ikke det er forket at skrive ind om❤️
Mvh en pige der føler en skam over det💫

GirlTalks svar
Kære Mille ❤️
Tusind tak for at skrive ind til GirlTalks brevkasse med dit meget gode spørgsmål ❤️ Det er slet ikke forkert at skrive ind om, så det er kun godt, at du spørger!
Når man begynder at onanere, så er det en god ide, at man går på opdagelse i sin egen krop og mærker efter, hvad man kan lide. Det er forskelligt fra krop til krop. Onani skal være en dejlig ting, så man må gerne sætte en stemning for sig selv. Tag tid til det. Det er absolut ikke noget at skamme sig over, men det er også helt okay at synes, at det er lidt særligt, fordi det er noget nyt.
Det kan også være svært at vide, hvor man skal starte, når man lige er begyndt på det, men du skal vide at det er helt normalt ❤️ Hvis du kan, så prøv at se det som en spændende ny side af dig selv, som du kan opleve med dig selv, hvor du lære dig selv bedre at kende. På den måde kan det måske hjælpe dig med, at det ikke er noget, som du skal stresse over, men i stedet noget som du kan se frem til sammen med dig selv.
For at give dig et lidt mere konkret svar: Man kan starte med at røre lidt ved ens egen krop og mærke efter, hvor det føles rart. Det kunne eksempelvis være at ved at røre ved dine arme, bryster, nipples, mave, inderlår, klitoris og hovedet - eller andre steder du synes føles rart.
Du kan lave langsomme bevægelser ved rundt på din krop, og se om det gør en forskel, hvis du virkelig prøver at fokusere på, hvordan det føles. Man kan godt komme til at være lidt for meget i sit eget hoved, og onani handler lige så meget om at komme ned i kroppen på sig selv - giver det mening? Det handler om, at du skal mærke efter i din egen krop, hvad du synes er rart. Luk øjnene, hvis det hjælper lidt, og sørg for at du kan være et sted, hvor du ikke bliver forstyrret, så du kan nyde roen og dig selv ❤️
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og mine råd. Hvis du har lyst til at vide mere, så har GirlTalk også lavet en podcast om onani, hvor du måske kan finde lidt inspiration. Se mere her:  https://www.girltalk.dk/viden/emner/krop-og-sex/hvordan-onanerer-man/?tags=Kropogsex
Mange Kærlige Hilsner
Trine Johanne