Elisa, 13 år
19. september 2024
Jeg er den “altid glade ven”
Hej jeg er en pige der faktisk ikke har det så godt tro det eller ej det siger jeg fordi jeg er den “altid galde ven” og ja det er jeg fordi jeg vil gerne have dem til at huske mig som glad når stemmerne vinder dem der ved hvad snakker om forstår det<3

GirlTalks svar
Hej søde Elisa ❤️
Jeg ser dig virkelig, og jeg forstår, at det kan være virkelig svært, hvis man altid skal bære på alt alene, når du er den “glade ven”, som du skriver. Det kan være svært at skulle være stærk udadtil, mens der sker noget helt andet indeni. Særligt hvis man også føler, at man altid er der for at gribe andre, men der aldrig er nogen til at gribe en selv.
At du tør sige det her, viser bare, hvor modig du er. Det kræver mega meget styrke at dele, at man ikke har det godt, især når folk måske forventer noget andet af én. Så kæmpe respekt og et endnu større kram for det!
Stemmerne kan være virkelig hårde og tage over nogle gange, men husk, du er aldrig alene om det. Der er mange, der kæmper med de samme følelser, selvom det kan føles som om, ingen forstår dig eller at du er helt alene.
Hvis jeg skulle give dig et råd, så skulle det være måske at øve dig i at være sårbar over for andre mennesker og faktisk prøve at dele, når du ikke har det godt. Du skriver nemlig selv, at du gerne vil have, at de altid husker dig som glad. Det er et meget svært krav at stille til sig selv, og som næsten er umuligt at leve op til. Og det behøver heller ikke at være sådan. Man kan sagtens være sårbar og have en dårlig dag en gang i mellem og så stadig blive husket som den glade ven. Så jeg håber, at du vil passe på dig selv, og også tillade dig selv at være sårbar en gang i mellem ❤️
Vi er her altid, hvis du har brug for at skrive ❤️ Du er mere end velkommen i vores rådgivning, som har åben har aften - så tøv endelig ikke med at logge ind og skrive med os.
Du er vigtig, også når du ikke føler dig glad. Det er helt okay ikke at have det godt, og det ændrer ikke på, hvor meget du betyder for de mennesker omkring dig. Husk det ❤️
Knus og kæmpe kram til dig ❤️