Sophie, 15 år
21. oktober 2024
Det bekymrer mig virkelig, og jeg har foreløbig udskudt tanken om sex, selvom jeg føler mig sygt klar for kan slet ikke se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre
Jeg synes jeg er udviklet og ret moden og lissom alle andre er jeg jo også begyndt og kigge frem mod min "første gang." Det er jo også noget jeg snakker en del med mine veninder om. Nogen af dem har jo så oplevet den. Men jeg er også bekymret. Jeg har meget slanke fingre men alligevel kan jeg allerhøjst få en pegefinger lidt op i hullet. eller skaftet af en tandbørste. Jeg er megasnæver! Jeg kan slet ikke forstille mig der skulle være plads til en pik. Selv om jeg varmer godt op og tager på mig selv og ser porno så jeg er tændt er jeg stadig snæver. Når jeg er sammen med mig selv arbejder jeg jo så også kun med klitten for kan ikke rigtig komme op i hullet. Det bekymrer mig virklig og jeg har forløbig udskudt tanken om sex selv om jeg føler mig sygt klar for kan slet ikke se hvordan det skulle kunne la sig gøre. Skal jeg bare vente og håbe jeg bliver mindre snæver med tiden?

GirlTalks svar
Hej med dig Sophie ❤️
Mange tak for dit brev og for dit spørgsmål. Det kan jeg da godt forstå, at du kan være i tvivl om og måske også er lidt bekymret over, men bare rolig - alt er som det skal være. Det er helt naturligt at være snæver - særligt fordi din krop jo kun lige er begyndt at vænne sig til, at der kommer noget ind, hvis det giver mening?
Jeg er for det første virkelig glad for at høre, at du også føler, at du kan snakke med dine veninder om kroppen og onani. Og også at du kan lytte til dine veninders fortæller om deres første gang. Ikke fordi at din første gang skal være præcis ligesom deres, men det kan være, at de alligevel har nogle tanker, som ville være rart for dig at høre. Så bliv kun ved med at snakke med dine veninder.
Når du skriver, at du er nervøs for din første gang, så forstår jeg dig virkelig godt, men tro mig, når jeg siger, at det heller kommer til at gå så fint. Så længe du selv føler dig klar til det og har lyst - det er det allervigtigste ❤️ Når man begynder at være intime sammen, så skulle kroppen gerne begynde at slappe mere af og blive rolig samtidig med, at kroppen naturligt producere "glidecreme". Det betyder, at når man så gerne vil føre noget ind i sig - en finger, noget legetøj eller en penis - så er det forhåbentligt ikke så svært, at føre det ind, fordi "glidecremen" kan hjælpe.
Derefter handler det bare om lige så stille at lade kroppen åbne sig op. Jeg kan huske fra min første gang, at jeg havde virkelig svært ved at slappe af, og derfor kom jeg også til at spænde helt op i kroppen. Så det kan være en øvelse, men husk at tag nogle gode vejrtrækninger og snak med din partner, hvis du føler, at I skal gøre tingene langsommere, eller du helt har brug for en pause eller at stoppe. Det er altid okay at sige fra og sætte grænser.
Vi har faktisk allerede modtaget et brev, som handler om præcis de tanker, som du også gør dig lige nu. Måske det brev kunne give dig nogle gode råd. Og hvis ikke andet kan du i hvert fald se, at du ikke er alene med dine tanker - læs brevet her. Hvis du gerne vil læse mere om, hvordan man onanere, så har GirlTalk faktisk også skrevet sin egen artikel med fem gode råd om onani.
Jeg håber, at du kunne bruge svaret, og at du måske også kan blive lidt inspireret eller få nogle svar i det andet brev og artiklen. Al held og lykke til dig og pas rigtig godt på dig selv, Sophie ❤️
Knus og kram fra GirlTalk