sofsof, 16 år
14. oktober 2024
Jeg tænker konstant på min ex
Jeg kan ikke stoppe med at tænke på min ex hele tiden, vil bare gerne have ham tilbage igen, jeg savner ham helt sindssygt meget og jeg har det så dårligt over at jeg ikke bare kan skrive eller ringe til ham mere

GirlTalks svar
Kæreste SofSof ❤️
Tusinde tak for dit brev ❤️ Hvor er det godt, at du skriver ind til os Girl Talk og til Pigetanker og deler med os. Det er vi meget glade for ❤️ Jeg kan sagtens genkende den situation selv, hvor man savner og længtes efter noget, som hører til fortiden og at man savner en ekskæreste. At savne en ekskæreste kan være en af de sværeste oplevelser, især når man har haft en stærk forbindelse med nogen. Det, du føler, er helt normalt, og du er ikke alene om det. Mange oplever lignende følelser, når de går gennem et brud. Det gør ikke følelserne nemmere, det ved jeg, men måske hjælper det lidt at få at vide, at andre også har det sådan? ❤️
Det er tydeligt, hvor meget du har investeret i det forhold, og det viser bare, hvor kærlig og følsom du er. At tænke på ham hele tiden er et tegn på, hvor vigtigt han har været for dig, og det er naturligt at savne de gode øjeblikke, I har haft sammen. Det er hårdt at gå igennem, især når tankerne konstant vender tilbage til ham ❤️
Det kan være en udfordring at finde den rette balance mellem at savne nogen og at give sig selv lov til at komme videre. Når du nævner, at du har det dårligt over ikke at kunne skrive eller ringe til ham, er det helt forståeligt. Men husk, at du også beskytter dig selv ved at tage afstand. Det viser, at du tager ansvar for dine følelser og passer på dig selv ❤️
Selvom det kan føles som om, han er den eneste, du vil have, så husk, at livet har så mange flere muligheder at byde på. Du har magten til at forme din egen fremtid, og der er så mange søde drenge derude, som også kunne være interessante og betydningsfulde for dig. Hvem ved måske møder du ham din nye kæreste eller flirt et sted, hvor du slet ikke venter det?  Det er helt okay at give dig selv tid til at sørge over det, der er forbi, men vær også åben for, at der er nye mennesker, der venter på at møde dig ❤️
Når jeg har gået igennem hårde break-ups, så har jeg altid sørget for, at tage tid til at være ked ad det først og mærke mig selv på en ny måde igen ❤️ For mig har det virket at finde på noget nyt at lave, en ny hobby, se nogle film eller serier, som får mig til at grine og tænke på noget andet. Et andet råd er at dyrke sig selv lidt. Med det mener jeg, at man kan gøre lidt ekstra ud af sig selv. Jeg plejer, at tage mit yndlingstøj på, når jeg savner en eks, og gøre lidt mere ud af mig selv. Det kan være godt at finde på aktiviteter, der giver dig glæde og distraherer dig fra de svære tanker om ham. Måske kan du tilbringe tid med dine veninder, træne, eller bare gøre noget, du virkelig elsker og som får dig til at tænke på dig selv ❤️ Når jeg savner en eks, så plejer jeg også at tænke på alle de dårlige ting ved personen, det plejer at give mig lidt perspektiv og minde mig om, at der måske var en grund til at man ikke er sammen mere ❤️
Og husk at det at bevæge sig videre ikke betyder, at du glemmer de gode minder fra dit tidligere forhold eller de minder du har med ham. Du kan altid værdsætte de oplevelser, I havde sammen, men samtidig åbne dit hjerte for nye muligheder. Hver ny oplevelse og hver nye person, du møder, kan bringe noget unikt ind i dit liv, og du vil vokse og lære dig selv endnu bedre, at kende ❤️
Tag dig tid til at bearbejde dine følelser og værdsæt den rejse, du er på. Det er en del af at blive ældre, og det vil hjælpe dig med at blive stærkere og mere selvsikker. Du er en fantastisk person, og du fortjener at føle dig glad og elsket, uanset hvad der sker med din eks.
Jeg kom også til at tænke på, at musik har en god power til at gøre mig glad. Måske kunne du sætte noget girlpower musik på, når du er klar til det? ❤️
Pas godt på dig selv, og vær altid åben for, hvad fremtiden kan bringe. Jeg er sikker på, at der venter mange gode ting forude og mange søde fyre.. ❤️ Husk, at du er stærk, og at det er okay at være ked af det og mærke savn. Det gør dig til et menneske, men også, at der måske er en grund til at I er gået fra hinanden? ❤️
Jeg sender dig virkelig mange kærlige positive tanker. You got this ❤️ Hvis du har flere spørgsmål eller har brug for at snakke mere, så er du altid velkommen til at skrive ind til os på GirlTalk's rådgivning eller skrive et nyt brev til os herinde på Pigetanker ❤️
Mange kærlige kram og hilsner,
Trine Johanne