Emily, 12 år
21. oktober 2024
Han har slettet mig på snap. Uden nogen grund!
Han har slettet mig på snap. Uden nogen grund! Og jeg kunne virkelig lide ham. Selvom han var 14 år. Men han følger mig stadig alle andre steder. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Emily ❤️
Tak for dit brev ❤️ hvor er sejt, at du deler din situation med os. Jeg er sikker på, at der er mange piger, der kan relatere til hvad du går igennem lige nu.
Du skriver, at du rigtig godt kunne lide ham. Jeg gætter på, at du også er blevet ked af, at han har fjernet dig som ven på snapchat. Du skriver også, at du ikke kender til grunden. Når man er godt kan lide en, kan man gå igennem en masse forskellige følelser. Jeg er sikker på, at mange piger kender til det. Derfor kan jeg godt forstå, hvis du er fortvivlet, og søger råd til, hvad du skal gøre.
Først og fremmest er det vigtigt for mig at sige, at hvis han har fjernet dig, så er det nok, fordi han har haft brug for det eller er nødt til det. Det kan godt være virkelig svært at få at vide, men det er nok desværre den hårde sandhed. Det betyder ikke, at du ikke også godt må have en masse tanker og følelser, men det betyder også, at uanset hvad du gerne vil gøre, så skal det være med hans tanker og følelser i baghovedet. Det er jeg sikker på, at du vil huske ❤️
Det lyder som om, at du tænker meget over det lige nu. Hvis du kan mærke, at du stadig tænker meget på ham efter noget tid, kunne du måske tænke over, om du har lyst til at dele dine følelser med ham. Måske fordi det også kunne være rart for dig at sige til ham, hvordan du har det. Nogle piger føler også, at det kan være rart at dele sine følelser og fortælle, hvordan man selv har det. Du kunne overveje, om det ville være rart for dig at fortælle ham, at du virkelig godt kan lide ham.
Du kan også overveje, om du har lyst til at spørge ham, hvorfor I ikke længere er venner på snap? Det kan være grænseoverskridende at spørge ind til, hvad han følelser. Men hvis du føler, at det ville hjælpe dig at vide hvorfor, kunne du spørge ham ind til det. Du kunne måske sende ham en besked over en anden platform og spørge, om han har lyst til at snakke med dig. Uanset hvad, så husk at mærke efter. Du skal gøre det, der føles rigtig for dig.
Nogle gange kan man godt føle, at hvis andre ændre sig, er det ens egen skyld. Men husk på, at andre mennesker kan gå igennem en masse ting, som vi ikke ved noget om. Det har derfor ikke altid noget med dig at gøre. Du skal vide, at du er værdifuld og god nok, som du er - også selvom der sker ting, som dette.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget. Har du stadig brug for at snakke, er du velkommen til at skrive til vores chatrådgivning ❤️
Kram og gode tanker din vej
Lærke